top of page

שבוע הפסטות השוות והמומלצות

אם הייתי צריכה לבחור מאכל אחד לאכול כל יום בחיי הבחירה שלי הייתה פסטה.

ברוטב עגבניות, שמנת, פסטו, בולונז, שמן זית, עם ירק, בשר, גבינות או פירות ים, ספגטי ומקרוני, פרפרים וברגים... סלט, מנה ראשונה, עיקרית ואפשר למצוא אותה גם כקינוח.

שבוע הפסטה להעלאת הפחמימות והמורל, מגיש לכם 7 מנות פסטה מומלצות במוקומות אהובים ולא יקרים.

אין כאן מסעדות יוקרה (סליחה טוטו, פרונטו ובינדלה), אין כאן בתי קפה (ויש מנות פסטה מעולות בבתי קפה בעיר), אין כאן מקומות מחוץ לתל אביב, התעלמתי מלזניה, קנלוני וניוקי.

בקיצור יכלתי להמשיך את השבוע הזה לנצח...

פטוצ'ינה "מורי ומונטי" | ארנסטו

אחת מהמסעדות הכי נעימות בעיר, ששבו את הלב לכל מי שהבאתי לכאן בשנים האחרונות. בפנים או במרפסת, אוירה משפחתית איטלקית מסורתית, התפריט לא השתנה מפתיחת המקום לפני 18 שנה. המנות לא משתוללות, שומרות אמונים למסורת והמוסיקה האיטלקית מהאייטיז משלימה את האווירה האוטנתית החמימה. אני בחרתי כנראה את מנת הפסטה הכי "משתוללת" בתפריט: "פטוצ'ינה מורי&מונטי"- רוטב רוזה, שרימפס, פטריות פורצ'יני, חזה אווז, ברנדי וחריף (69₪).

מה עוד מומלץ? המנה הראשונה האהובה עלי כאן היא "פגוטינו ריקוטה ותרד" - קרפ ממולא בריקוטה, תרד ופרמיג'נו ברוטב עגבניות.

ארנסטו, בן יהודה 90, תל אביב

טלפון: 03-5273394

שעות פתיחה: כל יום 12:00-23:00

_____________________________________________________________________________________________

פטוצ'יני תרד | קפה איטליה

קפה איטליה הינו מקום אלגנטי ובו בזמן מדבר בגובה העיניים. את ההקפדה בפרטים הקטנים אפשר לראות בעיצוב החלל, המנות והשירות הטוב. עבורי המנה הכי טובה וייחודית למקום, זאת שאני קוראת לה מנת הדגל ושווה להגיע במיוחד עבורה היא מנת הפטוצ'יני תרד (פסטה טרייה המיוצרת במסעדה) ברוטב שמנת, מסקרפונה, גרוגונזולה, רוקט וים צנוברים. הכי ירוק והכי מושחת! (58₪). שני דברים חשובים לציון, האחד על אף היותה מסעדה איטלקית פיצות לא תמצאו כאן, ושנית המנה אינה מוגשת כחלק מעסקית הצהריים וחבל.

מה עוד מומלץ? להתחיל את הארוחה עם סלט הפטרוזיליה המיוחד עם בייקון וביצה קשה ברוטב וינגרט משמש ולקנח בתותים מסקרפונה שלא נופל מזה של מסעדות היוקרה. (כמובן בעונת התותים).

קפה איטליה, קרמניצקי 6, תל אביב

טלפון: 03-561288

שעות פתיחה: ראשון עד שלישי 12:00-23:00

רביעי עד שבת 12:00-00:00

_____________________________________________________________________________________________

פפרדלה אספרגוס | אוליברי

מדובר במנת הפסטה שאכלתי הכי הרבה פעמים בחיי, מהסיבה הפשוטה שפשוט התאהבתי בה מנגיסה ראשונה כשאוליברי רק נפתחה. עם כל אהבתי לנסות מנות שטרם טעמתי במסעדות, לטעום ולחלוש על התפריט, באוליברי אני כמעט תמיד חוזרת לאהבתי "פפרדלה אספרגוס" עם שינקן, ביצה עלומה, שום, מרווה וגילופי פרמזן (67₪). אוליברי יושבת על צפון אבן גבירול ונהנית מאוירה תל אביבית קלילה ביותר ללא גינוני רישמיות. שמה אינה עולה בשיחות פודיז ואינו מככב במדורי האוכל, ועדיין כל מי שסעדתי עימו כאן, חזר בעצמו פעם ופעם נוספת וזה אומר הכל. המקום מגדיר עצמו כמטבח איטלקי סציליאני- לא יודעת עד כמה אמירה זאת נאמנה למקור... אבל פיצות ופסטות שוות ביותר יש כאן בהחלט.

מה עוד מומלץ? הפיצות כאן מהטעימות שתטעמו וזאת בשל הטאבון הייחודי במקום. מבין הפיצות המגרות והמיוחדות בתפריט הייתי ממליצה על הפיצה שהיא "אחותה התאומה" של מנת הפסטה- פיצה עם אספרגוס, שינקן וחלמון ביצה. לקינוח אם נשאר מעט ספייס בקיבה יש גם פיצה בננות עם קרם מסקרפונה לגרגרנים אמיתיים בלבד!

אוליברי, אבן גבירול 137, תל אביב

טלפון: 073-7579754

שעות פתיחה: כל יום 12:00-00:30

_____________________________________________________________________________________________

לינגוויני קציצות מוסר | יפו - תל אביב

נכון שהבטחתי מקומות לא יקרים ואתם מרימים גבה, מה מסעדת השף היוקרתית של חיים כהן עושה כאן?

אז ככה, רבים לא יודעים, אבל במסעדה מוגש תפריט עסקית על הבר במחיר של 69 ₪ כולל ראשונה שווה (טרטר בקר / מרק ויסואז למשל) ושתייה (תפוזי ם/ לימונדה). התפריט מתחלף מידי יום ולכן אין לדעת מראש מה מחכה לכם, אבל המנות חוזרות על עצמן. כך תוכלו לתפוס את מנת הלינגוויני ברוטב עגבניות, עם קציצות דג מוסר עסיסיות שגרמו לי להתחיל לאכול קציצות דגים שלא לאמר להתאהב בהן. חוץ מהאוכל המצויין, הישיבה על הבר מהנה ומהווה הצצה מסקרנת לפודיס על הפס הקר במטבח של חיים ועל הפוקאצ'ות שנכנסות ויוצאות מהטאבון המפורסם במקום. חשוב לציין שחווית עסקית הצהריים אינה משתווה לחווית האוכל בערב, שכמובן יעלה בהתאם. מה עוד מומלץ? אסור לוותר על טרטר הבקר הכי טעים בארץ (בזכות הסרדינים הקצוצים לתוכו ביחד עם גבינת פרמז'ן) ועל הפוקאצ'ה המדהימה.

יפו תל אביב, יגאל אלון 98, תל אביב

טלפון: 03-6249249

שעות פתיחה: כל יום 12:00-23:30

_____________________________________________________________________________________________

סוכריות דלעת | שולחן

רציתי בשבוע הזה לשתף במקומות ובמנות מיוחדות שרבים לא מודעים לקיומם וכך עשיתי, אך קשה לי לדלג על המנה האייקונית של פסטת הסוכריות הממכרות (במילוי של ריקוטה, עם ירקות כתומים צלויים- בטטה ודלעת, ברוטב מרווה וכמהין). 66₪ בערב או 78₪ בעיסקית עם מנה ראשונה, לחם ולימונדה. רבים ניסו לחקות את הסוכריות של עומר אבל קשה להתעלות על המקור המושלם הזה. בעיקר בזכות הדיוק בעובי הבצק שעוטף את המלית בשלמות, וגם בקצוות הביס הבצקי נגיס וכייפי. בקיצור מנה שאפפעם לא נמאסת וכייף לחזור לזרועותיה שוב ושוב. אני מודה שאת מסעדת שולחן פיספסתי במשך הרבה מאוד שנים, וזאת בגלל חוויה ממוצעת שהייתה לי בעסקית בחדר אוכל שלא הותירה בי חותם לפני שנים רבות. היום, לאחר שהאבל תוקן אני מלאת הערכה למסעדת שולחן, התמהיל המדוייק של תפריט שברובו מציע מנות של אוכל פשוט, מנימליסטי ולא מתחכם (ממש כמו שם המקום) (קבב טלה, סטייק אנטריקוט, חריימה) פונה למכנה רחב ויתן מענה משובח לרוב מי שיגיע לסעוד את ליבו כאן, יחד עם זאת התפריט משובץ במעט מנות מתחכמות יותר (הביצה שניצל, הסוכריות, הטרטר טונה המכוסה בטוביקו שחור) - מנות, שקורצות למי שמחפש מעט ריגושים. על רף הריגושים הגבוה של הפודיס עומר מילר נותן מענה בעיקר בספיישלים המתחלפים מידי יום המעידים על פרץ היצירתיות והייצריות האין סופית של השף. מקום ושף שהצליח ליצור סביבו קונסנזוס מחבק ולא רק בקרב קהילת הפודיס המצומצמת. השולחן ערוך ומוערך..

מה עוד מומלץ? לעוף על הספיישלים היומיים של השף.

שולחן, רוטשילד 73 , תל אביב

טלפון: 053-9424641

שעות פתיחה: כל יום 12:00-00:00

_____________________________________________________________________________________________

פנה לבבות דקל וארטישוק | פסטה פיקולה

המקום המצויין והותיק שכנראה אינכם מכירים. פיקולה פסטה נחבאת על הכלים ברחוב בן יהודה הסואן כבר למעלה מ-15 שנה. מקום קטן שקט ורומנטי, שתי קומות, למטה 5 שולחנות למעלה בר אינטימי. המקום המושלם לדייט. שפע של בקבוקי יין מעטרים את הקירות והתפריט הכשר פשוט אך מספק מנות ייחודיות כמו המנה שלי- פנה בשמנת, שום, לבבות דקל, לבבות ארטישוק ואספרגוס טרי 63₪. אני מאוד אוהבת מנות שמשלבות את המתיקות והכבדות של השמנת עם טעם לימוני שמקליל את כובד השמנת. בנוסף הפסטות מאופיינות בטעמי שום כבדים- משתלב נהדר עם הדייט הרומנטי☺

מה עוד מומלץ? ללוות את הפסטה עם כוס יין.

פסטה פיקולה, בן יהודה 53, תל אביב

טלפון: 03-5290643

שעות פתיחה: ראשון-שישי 18:00-00:30

_____________________________________________________________________________________________

פיצ'י פירות ים | צ'יקטי

המקום האחרון הינו הראשון שאינו מסעדה קלאסית, כי אם בר אוכל איטלקי, המגיש מנות בגודל בינוני שהולכות יד ביד עם האלכוהול בדגש על קוקטיילים במקום. אני לא אכביר מילים על צ'יקטי אהובתי שחגגה השבוע שנה מבורכת לפעילותה. עדיף פשוט שמי שעוד לא מכיר או התנסה יגיע לטעום מהאוכל המצויין, הקוקטיילים המשמחים והאווירה הלוהטת והשכונתית. מנת הפיצ'י פירות ים הינה מנה של פסטה עשוייה עבודת יד (כמו מקרוני לא אחיד בעוביו, נגיס יותר, ללא חור במרכז) עם שרימפסים, קלאמרי ומולים. 66₪. מדובר במנה בינונית בגודלה, (אך רחוקה מלהיות מנת שני ביסים). אולי חלקכם יטען שהמחיר גבוה ביחס לגודל. אני אישית תמיד אעדיף איכות (פסטה עבודת יד) על כמות, ואחרי שבוע של אכילת פסטות אני בטוחה שתסלחו לי שהמנה האחרונה בשבוע לא ענקית.

מה מומלץ בנוסף לפיצ'י בצ'יקטי? פשוט כל דבר בתפריט.

צ'יקטי, יהודה לוי 58, תל אביב

טלפון: 053-9344951

שעות פתיחה: ראשון-חמישי ושבת 18:00-01:00

שישי 10:00-01:00 (פתוח לבראנץ')

Buon appetito

___________________________________________________________________________________________

Recent Posts
bottom of page