top of page

הפעם הראשונה שלי ב... הצוענייה

הצועניה נשמע כמו ה-מקום בשבילי.

ראשית שם המקום הדליק אותי.

הוויב הצועני, העליז והמשוחרר ביחד עם האוירה היפואית נשמע כמו מפגש נכון ומסקרן.

הצצה מוקדמת בתפריט באתר האינטרנט המושקע נראה כהבטחה גדולה והתמונות באינסטגרם במעט הזמן שהמקום פתוח עשו לי חשק שהלך וגבר לטעום מהמקום.

המקום ממוקם בחלק של השוק היווני ביפו, סמוך לשוק הפשפשים אבל מנותק מהמולת הברים שם.

היה קצת עצוב לגלות מקום כמעט שומם מאדם. ברקע הייתה מוסיקה בלקנית משמחת ומעט שחוקה, טני מאוהבת במוסיקה הזאת אבל זה פסקול ששומעים בלא מעט מקומות כבר.

התפריט מוגדר כבלקני וזה אומר השפעות של יוון, בולגריה, טורקיה ומדינות סמוכות.

התפריט שופע מבחר רב של מזאטים בלקנים, מנות דגים, מנות בשר ותבשילים והמחירים הוגנים ולא בשמיים.

באתר האינטרנט התפריט גדול מאוד, בפועל מודפס תפריט חדש מידי יום בהתאם לטריות חומרי הגלם והתפריט יותר מצומצם אך עדיין מכובד.

התחלנו את ארוחת הערב עם לחם הבית (8₪) - מקל לחם בסטייל בייגל מוארך מצופה סומסום, תבלינים ובליווי מטבל עגבניות חריף.

הלחם היה רק ליווי למאזטים המצויינים שפתחו את הארוחה. הכי אהבתי את גבינת האש- זה נראה ממש כמו חומוס אבל זאת גבינת צאן עם פלפלים חריפים עם שום ושמן זית.

המנות יצאו יחד ללא חלוקה לראשונה ועיקרית. עבורי מנת הביניים בין המזאטים לעיקרית והמנה שלשמה הגעתי למקום הייתה הבוריק (52₪). אותו מאכל בייתי שדווקא נחשב לטריפולטאי, במקור מדובר בבצק פילו דק מטוגן כשהוא ממולא בתפ"א או ביצה עלומה או שניהם. בצוענייה מוגש בצק הפילו כשהוא ממולא בתפ"א, תרד וגבינה, מעליו ביצה עלומה ומתחתיו רווטב גבינות. לוקחים את הסכין החדה מבקעים את הביצה הרכה, הפילו הפציח ונהנים משילוב טעמים מצויין אך עדיין אני נשארת נאמנה למקור. בשבילי זה היה יותר מידי קפלי בצק מטוגן ואפשר לעדן מעט את בכבדות של הבצק ומסת המילוי.

המנה העיקרית שהוזמנה הייתה גירוס דגים (68₪) - שאוורמת דגים מתובלת בתבלינים מזרחיים כמו של השאוורמה המוכרת, עם הרבה בצל מטוגן, הוגשה לנו בהמלצת המלצר על פירה שלדבריו מומלץ יותר מאיך שהמנה מגיעה במקור (על פיתה) ועם הרבה ירק ירוק בליווי טחינה, יוגורט ופלח לימון. אני לא משוכנעת שהמלצת המלצר הטיבה עם המנה- הפירה היה בייתי וטעים אך לא מהטובים בעיר. הדג היה דומיננטי בזכות התבלון הטוב. הצלחת מולאה ביותר מידי ירק -רוקט שלא טרם דבר. סה"כ מנה טובה וטעימה אך לא באופן יוצא דופן.

לסיכום, מדובר במקום שיש בו הרבה דברים טובים, החל מחלל יפה, תיקרות גבוהות, איזור מיוחד, ריהוט מגניב שמחבר בין יפו לבלקן ובעיקר תפריט עשיר, מעניין, טעים וראוי.

יחד עם זאת מספר ליקויים פגמו בחוויה, ראשית השירות- חביב ואדיב אבל פשוט לא יעיל ולא מגדיל ראש. במילה אחת - סטלני - כמו רוב המקומות ביפו אבל כאן זה קצת לא התאים ופגם. רצוי שהשירות יתחלף בוויב יותר ויטלי כראוי לשם המקום.

שנית, כל המנות היו טעימות אך רחוקות מלהיות מושלמות, יש מקום להרבה שיופים כמעט בכל מנה שטעמתי.

ושלישית, דלילות הקהל (באמצע שבוע, מעניין איך המקום בסופ"ש).

זאת מסעדה שבכייף תהווה אופציה טובה לערב משפחתי מהוגן, מפגש חברים ואלכוהול וגם אורחים מחול יתרשמו ממנה. מקווה שמעט שיופים במנות וזרימה של קהל יקפיץ את המקום למעלה כי יש כאן מקום מיוחד מלא בפוטנציאל.

הצוענייה, פנחס בן יאיר 3, יפו

טלפון : 03-552-1333

Recent Posts
bottom of page