top of page

הפעם הראשונה שלי ב... רמלה (בר)

עוד בר קונספט חדש בתל אביב.

הפעם הקונספט- שיפודים.

אבל לא במובן הראשוני שעולה לכם לראש. מדובר בשיפודים קטנים, זולים, מגוונים ואנינים...

הראשונים לערבב בין בר, אלכוהול ושיפודים היו אנשי הסורא מרה בערב קונספט שמתרחש שם מידי יום ראשון.

מאחורי הרמלה עומד איש הלילה הותיק שאול טבת שבבעלותו הייתה מסעדת הבשר המיתולוגית סטפן בראון. המסעדה נסגרה ממש לאחרונה, לאחר שבשנים האחרונות איבדה מעט מהתהילה שהייתה לה. באותו החלל שלה וצמוד לבר הלוציפר הצמוד שגם בבעלותו נפתח בר הקונספט החדש- רמלה. המקום מתובל בנוסטלגיה בניחוח ישראל-רמלה של הסבנטיז. פוסטרים בעיצוב גרפי סופר מגניב בהשראת העיצוב בישראל של שנות השבעים תלויים על הקירות ומשלבים את מנות התפריט והמחירים בתוכם. דווקא מוסיקה ממועדוני הקצב של רמלה לא תמצאו כאן אבל מוסיקת רוק קלאסי משובחת מכל השנים דווקא כן. התפאורה חביבה ונעימה אך השוס והפוקוס כאן הוא ללא ספק על האוכל. תפריט גדול שכולו שיפודים קטנים של ירקות, דגים קטנים שלמים ובשרים במחירים של החל מ- 9 שקלים לשיפוד ירקות ועד 25 לשיפוד בשרי של שקדי עגל. כולל שיפוד מתוק של אננס. הכל נעשה על גריל פחמים מה שמעניק לכל מנות השיפודים תם עז ונפלא מהפחמים.

לשרידי הדרך של מה שהיה בחלל בעבר קיימת עדות סימלית בתפריט: הפיצה של הרדיו רוסקו וההמבורגר של הסטפן בראון בתפריט. פרט להם ולשיפודים יש גם 3 מנות לצימחונים (סלופי בורגר מעדשים נשמע מעניין) מנות שכנראה נשארו ממועדוני הסבנטיז- סיגרים ופסטלים... (לא טעמתי, מעניין אם טעם של חתונות באיזור תעשייתי או משודרגים..) מאזטים של סלטים קטנים במחיר אחיד של 16 שקלים, שלושה סלטים גדולים ושלושה קינוחים- סך הכל תפריט גדול בשביל בר.

אני טעמתי משיפודי הירקות את האספרגוסים הקטנטנים והחמודים, את עגבניות השרי המפוחמות והבצל הירוק. בגזרת הבשרים: בשר שייטל (עם קוביות שומן קטנטנות), נתח קצבים, ושקדי עגל. הכל מגיע בצורה מנימליסטית, מלח פלפל וטעם הגריל המפוחם. בצד 2 רטבים של צ׳ימיצ׳ורי וסלסה (כמעט מיותרים בשל איכות הבשר המצויינת) אני מתקשה להמליץ על שיפוד נבחר כי כל השיפודים מיישרים קו בטעם פשוט מעולה.

גם שיפוד האננס המתוק שקיבלתי יחד עם החשבון הוא שיחוק כייפי לביס האחרון של הערב.

נקודת החולשה לצערי הייתה הברמנית שהייתה על סף חוסר תפקוד. אל אף השעה המאוחרת שגרמה למקום לא להיות מלא, כל פעולה של הבאת תפריט, לקיחת חשבון ומתן עודף הפכה לפעולה מסורבלת, בעייתית וארוכה. כמו כן בקבוקי השתייה הריקים והמאפרות המאולתרות של מי שיש בכיסא לפני נשארו מול פרצופי עד אחרי שהלכתי- לא נעים. נכון, זה בילוי של בר ולא מסעדה מפונפנת אך תמיד נעים לחוש יחס אכפתי מצד השירות, אפילו כשהאווירה מעט סליזית. לסיום -קונספט בילוי נהדר וביצוע מוצלח ללא פשרות של דרינקים ונשנושי שיפודים קטנים שכייף לאכול בקצב שלך, במידת הרעב שלך, במחירים מאוד נוחים. פרט אחרון וחשוב- מעשנים בפנים...

רמלה, אלנבי 97 תל אביב

טלפון: 03-5604725

שעות פעילות (בהמשך הפעילות תורחב לשעות היום): כל יום 19:00-הלקוח האחרון

Recent Posts
bottom of page