top of page

הפעם הראשונה שלי ב... בתה וגריגה

מכיוון שאינני צרכנית קפה אני לא מרבה לשבת בבתי קפה. גם אוכל נדוש שמוצע ברוב בתי הקפה אינני אוהבת, אני אעדיף לשים את כספי במסעדה מוצלחת. בתה וגריגה (שם מוזר שפרושו תצורות צמחיה בעולם הצומח הים תיכוני) הוא בית קפה בפינת לבונטין-אלנבי. בית הקפה מקבל פן אלכוהולי בשעות הערב. החלטתי לפקוד את המקום בעקבות מהפך קולינרי שהתרחש במקום לאחרונה כשלמטבח נכנסה השפית אסנת הופמן שהייתה שפית מוערכת בג'וז ולוז ושפית ובעלים במסעדת 44 האסייתית-איטלקית שפעלה שנתיים ברחוב נחלת בנימין ונסגרה.

הבשורה- תפריט ויאטנמי מקורי, זול וכייפי שעורר בי סקרנות גדולה. כרגע מוגש התפריט הנ"לֹ בשעות הצהריים בלבד עם כוונה להרחיב את שעותיו בהמשך.

פינת הרחוב הומה ורועשת עד מאוד, המיקום הוא ממש על תחנת אוטובוסים, פינה שלא מאפשרת מנוחה ואכילה נעימה. נאלצתי לוותר על השמש החמימה ולברוח מהרעש והפיח פנימה. המקום קטן וצנוע עד מאוד. השירות לבבי מאוד אך יחד עם זאת חובבני. סריקה זריזה של התפריט מצביע על דגש גדול לקהל הצימחוני והטבעוני עם הרבה סלטים, ירקות,טופו ומנות שעל הנייר לפחות נשמעות מאוד מעניינות ולא נתקלתי בדומות להן במקום אחר.

המחירים זולים מאוד, כל המנות 20-50 שקלים. מרביתן מנות קטנות שלא מאפשרות לשבוע ממנה בודדת. יש מפסר מנות גדולות שבהחלט מהוות ארוחה מלאה. סה"כ 11 מנות. הזמנתי את המנה היחידה בתפריט שמכילה בשר "באן מי בשר לבן" - סנדויץ' ויאטנמי עם מיונז, סרירצ'ה, ממרח פטריות צלויות, חמוצים ויאטנמים, עשבים ונתחי בשר לבן קריספי. (את אותו באן ניתן לקבל בגרסה צמחונית עם טופו מטוגן). הסנדויץ מגיע בשני גדלים שלם או חצי (23/39 ₪). מנה נוספת שהזמנתי נושאת את השם ביצה עלומה והיא למעשה סלט של גזרים ועלי תרד ברוטב שיטאקי וחמאה, מתחת פרוסת לחם תירס ומעל- ביצה עלומה (22₪).

המנות בתפריט נשמעות נפלא, מלא רעננות וטוויסטים מעניינים. בפועל חויתי סדרת כשלים שהראשון בהם היה במנה שנקראה ביצה עלומה שאומנם נראתה נהדר כשהגיעה לשולחני אך הביצה הייתה קשה לחלוטין, ללא החלמון הצבהב שמתפרץ ועוטף כל על המנה בטעמו ומרקמו. נאלצתי להחזיר את המנה ודרשתי שאם למנה קוראים ביצה עלומה רצוי שתכיל אחת כזאת.

בנתיים אכלתי את הבאן בשר לבן שלי. רצוי לאמר שלקרוא לסנדויץ' באן זאת ממש הטעייה. כי אין כאן לחמניית באן אורירית כי אם לחמניית בגאט סנדרטית. שהכילה ירק רענן וקריספי של נבטים, גפרורי גזר, נענע וכוסברה, ושלוש פיסות דקיקות של נתחי בשר. חמוד אך מאכזב.

מנת הביצה עלומה שבה אלי לאחר המתנה, הפעם עם חלמון רך. מנה מיוחדת ומעניינת אבל אני מתקשה לאמר שהיא מאוד טעימה. פרוסת לחם התירס מכיל טעמים מעט מרירים. שוב אותה תחושה של נחמד אך מאכזב.

אולי צמחונים וטבעונים יהנו כאן יותר. אולי לא בחרתי את המנות הנכונות.

נורא רציתי לפרגן על המהפך הקולינרי והחזון המבורך. יש כאן תפריט שיכול להעיף את העיר עם מנות מאוד מיוחדות ולא שיגרתיות. בנתיים הביצוע בינוני ומרושל ונראה שבמקום שהשפית תרים את המקום לרמת היכולות שלה, המקום השכונתי המרושל מוריד את הרמה היכולות והביצוע של השולטת במטבח.

בתה וגריגה, לבונטין 2 תל אביב.

שעות התפריט הויאטנמי: ראשון עד שישי 09:30-16:00


Recent Posts
bottom of page