top of page

ביקורת עסקית | טופולופומפו

אני זוכרת את הפעם הראשונה שהלכתי לטופולופומפו עם חברה סמוך לפתיחת המסעדה המתוקשרת. אני זוכרת חוויה מרגשת, טעמים שלא טעמתי וקוקטלים מעולים. אני גם זוכרת חשבון גדול ובטן לא שבעה. מנגד עומדת חווית העסקית של הטופולופמפו. אותה חוויה מרגשת, אותם טעמים מסעירים. אותן מנות יפייפיות, את המשקה החריף מחליף משקה אקזוטי מרענן והכי חשוב- המחיר משתלם ביותר, כזה שהופך את טופולופומפו לאחת מחמשת העיסקיות האהובות והמשתלמות בעיר לדעתי ולטעמי. המסעדה יפה ויוקרתית, השירות מצויין ללא דופי. התפריט מגוון עד מאוד ומציע ראשונה, עיקרית ושתייה במחיר העיקרית. טווח המחירים רחב מאוד והוא מתחיל מ-69 ₪ למנת "האנוי בון צ'א" - איטריות אורז בקרמל עשבי לימון, שום, גזר ורוטב נאם טוק עם כדורי עוף-עגל או טופו- מנת נודלס. הטווח מסתיים עם מנת ה"ג'אקרטה ביף" האלוהית ב-135 ₪. נכון אלו ממש לא מחירי רצפה, ועדיין ניתנת כאן אופציה לטעום את תפריט הערב פלוס ראשונה ושתיה כשבערב תשלמו רק על אותן מנות עיקריות יותר יותר. חשוב לציין כי תפריט הצהריים מצומצם מתפריט הערב ועדיין בחירה מבין 8 מנות ראשונות וכ-20 עיקריות זה הוא תפריט עשיר ומגוון. אז התחלנו עם מנה אייקונית למקום "כרובית מושחרת" - פרחי כרובית קטנים וקשים עם אורז פריך ונענע בוינגרט צ'ילי ליים ו... פרחים צבעוניים אכילים. אחת המיוחדות והיפות, מנה שמרגישה כמו חטיף בגלל הפריכות וגודל המרכיבים, כייפית וממכרת. השתייה הנהדרת שמתלווה למקום חליטה אקזוטית של פירות יער. אכן אין מסעדה ששמה דגש על צבעוניות ויציריות פראית בויזואליות של המנות כמו הטופולופומפו. קישוטיות שמחוללות סערה בקרב הפודיס בין המצודדים באוכל טוב ללא קישוטים מיותרים - שונאי הפרחים, העלים והזירעונים לבין אנשי הויזואל שהקישוטיות כובשת את עינם גם אם היא אינה פונקצויונאלית לטעם המנה. תשפטו בעצמכם.

מנה ראשונה נוספת שייכת לז'נאר הכיסונים והיא "הר גאו", כיסון מבצק תירס עם פיטריות שחורות קצוצות ברוטב של אפונה סינית מוקצפת. שוב צבעוניות מטרפת וטעמים סופר מיוחדים.

מילה נוספת על הטעמים הסופר מיוחדים. אבי קונפורטי אכן מרבה להשתמש במוצרים רבים שיחודיים למסעדותיו, אם זאת חשוב לציין כי לפעמים השמות בתפריט של המרכיבים והתיאורים שכמובן באים לעלות את קרנה של המנה, לפתות ולסקרן לפעמים יומרניים מידי ויוצרים ציפייה שקשה לממש. צריך לקחת במעט ערבון מוגבל שמות ותיאורים כמו סויית שאושינג, פטריות אקזוטיות, פרחי פלפל הרים, צ'אטני קפסיקום וכו'. בסוף תגלו שאם כל הכבוד למיוחדות ויד כאן הרבה מאוד טעמים נדירים צ'או צ'ילי זה צ'ילי יבש במנה...

לעיקריות לקחנו מנה אחת צימחונית שגם היא כבר הפכה לאייקונית למסעדה - דלעת טאמילית(85 ₪) ששמה הלך לפניה עם פתיחת המסעדה. מנה שכחובבת בשר אין סיכוי שהייתי מזמינה ללא היח"צ שלווה למנה והמלצות חמות מפודיס. המנה היא נתח של דלעת שעשוי כך שמקבל מרקם בשרני וטעם צלוי. הנתח שוחה בקרם תירס קלוי, עדין ומענג שבמרכזו מתחת לנתח דאל עדשים. מסביב כמובן..קישוטי פרחים. אין ספק שמלכת היופי של המנות תצא מהטופולופומפו.

העיקרית השניה הייתה "מנדרין פריך" (89 ₪), פרגיות בציפוי פריך עם ברוקולי, הרבה בצל ירוק, מעט אפונה והכל ברוטב גלייז של מנדרינות. המנה מוגשת עם אורז קערית אורז לבן. אולי המנה היותר פשוטה במסעדה אין כאן משהו מסעיר או מיוחד במרכיבים, עדיין נהנתי ממנה מאוד והיא עשויה הייטב.

אז נכון, המחירים גם בצהריים גורמים להרמת גבה. 85 שקלים למנה צימחונית שבמרכזה דלעת? 90 שקלים על מנת עוף וירק? המחירים הם מחירים של מסעדת יוקרה וכזאת היא הטופולופומפו. אני חושבת שזה נפלא ששף מאפשר לקהל רחב לטעום את המטבח שלו כאופצייה לארוחת הצהריים. כמו שכבר הכרזתי אצלי העיסקית הזאת נכנסה לטופ 5 השוות.

טופולופומפו

כתובת: הסוללים 14

טלפון: 03-6910691

שעות עסקית: 12:00-17:00

Recent Posts
bottom of page