top of page

ביקורת דינר | טאקריה

הטאקריה של האחים הירזנים הוקמה לפני כשנתיים וחצי והייתה המקסיקנית השנייה שפעלה כאן אחרי מקסיקנה הותיקה ששורדת כבר כמעט עשור בבוגרשוב פינת בן יהודה מבלי לעשות הרבה רעש. הטאקריה נפתחה ברעש וצהלולים והפכה למקום לוהט, אהוב וצעיר. לאחר למעלה משנתיים ניתן לאמר שהצלחתה מבוססת על השילוש הקדוש - אוכל טוב-אווירה טובה-"ווליו פור מאני", ולא מדובר רק בטרנד חולף שבא לעשות את המכה ולהעלם כמו שצץ. הצלחתו של המטבח המקסיקני בטאקריה היה זרז לגל מקסיקניות מטורף ששטף את תל אביב בשנה האחרונה. בזמן קצר מאוד נפתחו להן מסעדות מקסיקניות ורישתו את העיר בכל פינה. סיקרן אותי מאוד לראות איך ישפיע הגל המקסיקני על הטאקריה המצליחה, שהייתה אמורה לכאורה לחלוק את מעריצי הבוריטו הנלהבים כעת עם שלל המקסיקניות החדשות. בפועל כנראה כשאתה טוב, ועושה משהו נכון, מתחרים שלא מצליחים להגיע לרף שלך רק מחדדים עד כמה אתה מוצלח במה שאתה עושה. לדעתי המתחרים רק העלו את קרנה של הטאקריה כי אף אחת מהמקסיקניות החדשות לא מספקת את החבילה הכוללת של הטאקריה.

לא מדובר כאן במטבח שף או עילי. זה מטבח מקסיקני, אוכל רחוב. זאת לא חוויה של סעודת ערב, זאת מזללה שבאים לזלול, לשבוע, לשתות מרגריטה ולהמשיך... או לפרוש למיטה. נאצ׳וס, תירס, קאסדייה, טאקוס, בוריטו, ומעט מנות ספיישל מתחלפות שלרוב חוזרות על עצמן (מאוהבת בכנפיים) אין כאן חידושים וריגושים והמצאת גלגל, בייסיק שעשוי הייטב בנדיבות, כייף ומומלץ לפתוח שולחן, לערבב ולחלוק גרסאות שונות של מילויים.

התחלנו במנת נאצ'וס עם כל הרוטבים המקסיקנים הנלווים סלסה, שמנת חמוצה וגוואקמולי וגבינה מותכת. הנשנוש האולטימטיבי לחלוקה וכניסה לאוירה, המנה ענקית ומפוצצת, זהירות. (38 ₪)

המשכנו לנשנש כנפיים חריפות, ייחודיות ומעולות.

אחרי שסיימנו לנשנש עברנו למנות המקסיקניות העיקריות הקלאסיות, התחלנו עם קאסדיה קלאסית במילוי גבינה (28 ₪)

מנה קלאסית נוספת הייתה טאקוס במילוי שרימפס. את מנות הטאקוס ניתן לבחור בטורטייה רגילה מקמח לבן או טורטייה תירס ללא גלוטן, אני לקחתי אחת כזאת ואחת כזאת על מנת לטעום מכל העולמות. פרט לשרימפס תמצאו בטורטייה גוואקמולה, כרוב, בצל ירוק ורוטב צ'יפוטלה (32 ₪)

והחשבון? אחד הזולים בעיר. דבר המושך קהל מאוד צעיר למקום שהופך אותו לשוקק ומלא לחלוטין מסביב לשעון עד השעות הקטנות. גם אם הגעתם והמקום מלא, מכיוון שמדובר במקום עם אופי מזללתי, תחלופת השולחנות מהירה והמתנה קצרה ומשתלמת תזכה אותכם בשולחן המיוחל.

טאקריה

לבונטין 28

03-6005280


Recent Posts
bottom of page