top of page

ביקורת עסקית | בינדלה

מסעדת בינדלה האיטלקית חגגה לפני זמן קצר יום הולדת שנה. פתיחתה לוותה בהרבה רעש בשל הסיפור הרומנטי שהוביל לפתיחתה- כריס בינדלה החתיך והצעיר, נצר למשפחת בינדלה בעלת עשרות סניפים של מסעדות בינדלה האיטלקיות בשוויץ, עושה עליה לארץ הקודש בעקבות הלב ופותח סניף ראשון של מסעדת בינדלה מחוץ לגבולות שויץ. כריס חובר לשף רועי סופר שעושה אקסיט ממסעדת סרדיניה האיטלקית ביפו וביחד הם מביאים לתל אביב מטבח איטלקי שונה מכל מה שהכרנו, עם טעמים הרבה יותר מעודנים וויזואליות מרהיבה שמתבטאת הן במנות

והן בעיצוב החלל המרהיב שנעשה במקום. זה בקיצור הסיפור. שנה אחרי, כשהאש והיח"צ מכוונים למקומות הלוהטים של קיץ 2015 ואני בעיצמו של מרדף אחר העיסקיות השוות הלכתי לבדוק מה יש לבינדלה להציע. אז ההייפ חלף ובאמצע השבוע המסעדה כבר לא מפוצצת באנשים. דבר שממש לא מפריע לי להפך, אני לא אוהבת מסעדות מפוצצות, זה גם פוגע באקוסטיקה ולרוב גם בשירות. העיסקית בבינדלה כוללת מנה ראשונה במחיר העיקרית, ללא קינוח או שתייה. טווחי העיסקית רחבים מאוד ומתחילים ב-51 שקלים לספגטי אלי אוליו פשוט ועד ל-129 שקלים עבור עיקרית של סינטה א-לה בינדלה. כל ארוחה עסקעת מתחילה לה בפרוסת לחם חביבה עם קרום מאוד קריספי בליווי שמן זית ובלסמי.

למנות הראשונות מציעה בינדלה 12 אפשרויות, כאשר מחצית מהן מצריכות תוספת תשלום. ללא תשלום לא מצאתי מנה שתסקרן אותי ובין סלט ירוק לאנטיפסטי ברחתי להוסיף 12 שקלים ולקבל סלט ברזאולה. פרוסות הברזאולה המיובא היה מעולות. סלט שקשה לא להתענג ממנו. פריכות של חסה קריספית ורעננה, מרירות מעלי האורוגולה, מתיקות מתונה מגבינת הפרמזן, מתיקות אמיתית מפרי התאנה, חמיצות מרוטב הבלסמי, מליחות מעושנת מהברזאולה ואת הכל עוטפת רעננות. התחלה נפלאה לקיץ החם.

לעיקרית בחרתי מנת דגל שמלווה את התפריט מראשיתו, אנליוטי במילוי תרד בעבודת יד, במקור המנה מוגשת עם אספרגוס, אלי היא הגיעה עם פרוסות של גזעי ברוקומיני, שלטעמי החלישו מאוד את המנה. טעם הברוקולי השתלב פחות טוב מטעמו המעודן של האספרגוס. האנליוטי שוחה ברוטב של חמאה, מרווה ופרמזן ומקבל קיק מגרידת לימון שהופך את המנה ליותר מעניינת. הבצק היה דק ונגיס ולרוב מענג, פרט לשתי נגיסות בהן היה קשה לרמת לא עשוי. מילוי התרד מצויין והרוטב מעט שמנוני מידי. מנת פסטה חביבה, אך ישמנות פסטה טובות ממנה ולא מעט.

במסגרת העיסקית, מוצע אחד הקינוחים "פנקוטה צ'אי" במחיר מוזל של 29 שקלים במקום 42 שקלים במחירו המלא. הקינוח נשמע הכי מסקרן מבין חמשת הקינוחים שבתפריט. והכיל קרם פנקוטה במרקם קרמי מושלם. אגוזי קשיו מסוכרים, קוביות אננס טרי, קרמבל כייפי וכדורי אננס ששולבו במנה כאלמנט מולקולרי ותרמו בעיקר כעוד מרקם אל מול הקרם, האגוזים ופירורי הקרמבל, אך מבחינת טעם לא היוו שום ערך מוסף והאננס הטרי היה יותר טעים. קינוח מצויין שהשאיר טעם טוב לעסקית טובה בבינדלה.

בינלה, מונטיפיורי 27, ת"א

טלפון: 03-6500071


Recent Posts
bottom of page