top of page

בקורת עסקית | רפאל

בין המסעדות הטרנדיות והמקומות החדשים מסקרן גם לחזור למסעדת רפאל הותיקה (14 שנה) והנחשבת על מנת לבחון מה יש למסעדה הנחשבת לאחת הטובות בעיר להציע בארוחת הצהריים העסקית שלה, האם מעמדה נשמר לאחר הטלטלות שחוותה בשנה האחרונה והאם היא עדיין מצליחה להיות רלוונטית בנוף הקולינרי הכה דינמי. מחיר העסקית ברפאל עומד על 125 ש"ח קבועים עבור מנה ראשונה ועיקרית, אליהם מצתרפת לפתיחת התיאבון סלסלת לחמים נפלאים והפוקצ'ה האגדתית של המסעדה שזכתה לאין סוף חיקויים מוצלחים יותר ופחות בעיר.

תפריט הצהריים עשיר ומפתה ולא נותן את התחושה שבאו לחסוך אלייך, יחד עם זאת מחיר העיסקית נחשב למחיר רף עליון עבור עסקיות בעיר וכשאתה משלם מחיר שכזה לעיסקית הסועד מצפה לקבל את האקסטרה מייל מהארוחה שלו. הרבה מנות דגים יש בתפריט של מסעדת רפאל ומכיוון שבחרתי מנת דגים לעיקרית לא רציתי גם מנת דגים לראשונה וגם לא סלט וכך לאחר אלימינציה נשארתי עם 3 מנות ששלושתן נשמעו נפלא. המלצרית המליצה לי על הרביולי ריקוטה. כמובן שאצלי בראש קצת "חבל לבזבז" מנה איטלקית במסעדה שאינה יעודית למטבח אך אני אוהבת להקשיב להמלצת הצוות והלכתי על רביולי ריקוטה וגאודה ברוטב חמאה ותרד וקיבלתי מנה חלומית שעינגה אותי בכל ביס. בצק, מילוי ורוטב לא פחות ממושלמים. אני כבר מחבבת את המלצרית שתחילה נראתה לי מעט מנומנמת, שידעה לכוון אותי למנה שכזאת.

למנה עיקרית בחרתי קבב ים מלוקוס וטורו טונה עם ירקות שרופים באש והרבה כוסברה. שוב אין לי מילים, הכל ברמת דיוק גבוהה כמצופה ממסעדת יוקרה. קציצות עסיסיות ורוטב חמצמץ ומנימליסטי, כל ביס וביס היה בטעם, מרקם, תיבול, חומרי גלם ורעננות מושלמת.

הפירה הכי חלק שאכלתי אי פעם היה תוספת שמיימית לקציצות הדגים.

לסיכום, ארוחה עסקית שכל ביס בה מביא לפה טעמים בציון 10 עגול. אוכל משובח ולא מתחכם, מנות יפות ונדיבות, שירות ואווירה רגועים ונעימים ונוף לים שעושה טוב בלב. אם המחיר לא היה 125 שקלים והיה יורד בכ-15 אחוז לכיוון ה-99 למשל זאת הייתה עיסקית שנכנסת לטופ 3 עסקיות שלי בלי למצמץ.

מסעדת רפאל של רפי כהן

הירקון 87, תל אביב

טלפון: 03-5226464


Recent Posts
bottom of page