top of page

ביקורת עסקית | טאיזו

מסעדת טאיזו נפתחה בשנת 2013 וכבר באותה שנה קטפה את תואר המסעדה החדשה הטובה ביותר. שנה אחרי היא כבר קטפה את תואר מסעדת השנה. יצא לי לסעוד במסעדת טאיזו מספר פעמים כולל פעמיים בערב ההודי הקסום שמוצע מידי יום ראשון. ארוחה בטאיזו היא חוויה שאין שנייה לה - חומרי גלם ללא שום פשרות ולונה פארק מסעיר של טעמים, חלל שלא מפסיק ליצור עניין ואווירה סקסית, הכל יחדיו יוצרים חוויה שאינה דומה ואינה מזכירה אף מסעדה אחרת, חוויה חזקה שנשארת גם קצת אחרי הביס האחרון, וזה המון בשביל מסעדה. זאת הפעם הראשונה שהזדמן לי להגיע לטאיזו בשעות הצהריים לעסקית וסוקרנתי האם החוויה החזקה של המסעדה בערב תתרגם לעסקית מסעירה ומשתלמת. אני יודעת שבמשך השנתיים היצע ומחיר העסקית בטאיזו השתנו מספר פעמים וראיתי תגובות רבות בהקשר להשתלמות העיסקית הנוכחית לעומת קודמותיה. מכיוון שזאת העסקית הראשונה שלי אני מנועה מהשוואות. אז סריקה מהירה בתפריט הצהריים הבהירה שמנות הערב שהכרתי מככבות גם בתפריט הצהריים וכבר נרגעתי. התפריטים אינם זהים לחלוטין, לא כל המנות של הערב קיימות וההפך אבל התמצית זהה. מה כוללת העסקית? מנות עיקריות במחיר הערב ורובן אף זולות יותר ממחיר הערב עד 20 שקלים פחות, בתוספת מנה ראשונה שווה במיוחד שבערב תעלה באיזור ה- 50-60 שקלים, והלחמניות המופלאות והמזוהות למקום כפתיח. ללא ספק אטרקטיבי למדי. אז כאמור התחלתי את הארוחה עם סלסלת האידוי שבתוכה 3 לחמניות רכות וממכרות בליווי יוגורט בופאלו וצ׳אטני עגבניות שעד תום הארוחה לא הצלחתי להחליט איזה מתבל יותר מצטיין. הלחמניות הן לא פתיח של לחם ושמן זית שנועד למלא ולהעסיק את הפה כמו ברוב המקומות, בטאיזו הרגשתי שללחמניות תפקיד חשוב לאורך הארוחה מכיוון שרוב המנות כאן מכילים רוטבים מתובלים שצמאים ללחמניות העדינות.

עוד לפני המנה הראשונה הזמנתי עוד מנה שהפכה למזוהה עם טאיזו, טרטר דג ים שצורת הגשתו אוונגרדית ודומה לכדור גלידה בגביע. גביע הוופל כאן הוא קונוס אורז פריך, וכדור הגלידה הוא כדור טרטר דג מצופה בביצי דגי דאון ירוקות וסומסום שחור, ובינהם מחברת קציפת סויה. מדובר על מנת שני ביסים, אבל מסוג הביסים המופלאים שגורמים לך לעצום תעיניים מעונג. העונג הזה במסגרת הצהריים עולה 12 שקלים בלבד.

טרטר דג ים בטאיזו

התפריט גדול וקשה לבחור, 7 מנות ראשונות וכולן שוות ומסקרנות.

חיבתי לטרטרים וסביצ׳ות צמצמה את האופציות לסשימי סלמון או סביצ׳ה דג. הסשימי הינו של סלמון, שאלתי את המלצר אילו דגים יש בסביצ׳ה והוא אמר שסלמון וטונה אדומה אז הלכתי על הסביצ׳ה. לצערי, המלצר טעה והסביצ׳ה הכילה רק סלמון, זאת הייתה טעות מאכזבת אך נסלחת בהתחשב בשירות שהיה מצויין, בדיוק כמו שצריך, קשוב, מתעניין ולא מעיק.

כוכבת הארוחה שלי הייתה ללא ספק המנה העיקרית- מנת מולים (86 ₪), שהייתה מנת המולים הטובה ביותר שאכלתי אי פעם הודות לרוטב מדהים וייחודי, רוטב במרקם סירופ מתקתק (אם אינני טועה מכיל שילוב של מייפל וסויה), תועפות של קריספי שום, פתיתי צ׳ילי וקרעים קטנים של לחם קריספי וכמובן מולים שמנמנים ועסיסיים כפי שמולים צריכים להיות מוגשים. מנה מדהימה שחשוב לציין שלא כל אחד יאהב, הרוטב שומני, חריף, וכנראה שתדיפו משום למשך כ-24 שעות. אבל זאת מנה מנצחת שמוגשת עם אורז לבן נקי, לאיזון הטעמים העזים ולניצול מקסימלי של הרוטב הממכר.

לסיכום, טאיזו מצליחה להעתיק את החוויה החושית של הערב לשעות בצהריים בעיסקית שווה ומשתלמת. מבחינתי נכנסת לאחת משלוש העסקיות השוות והמומלצות שיש לעיר להציע.

טאיזו

מנים בגין 23 | תל אביב

טלפון | 03-5225005


Recent Posts
bottom of page