top of page

בראנץ' | סרוסריה

כבר זמן רב רק שמעתי על הבראנץ' בסרוסריה שמכונה ברנץ שיכורים. בראנץ שעמודי התווך שלו הם אוכל מושחת ו-אלכוהול. תחילת הדרך של הבראנץ' הייתה בימים המאוד לא רחוקים בהם השף עינב אזגורי הוביל את המקום (עד לחודש מאי האחרון) בו עזב לטובת בר א וין, המושכות במטבח עברו לידיו של שף רוברט קלוגר שהמשיך בטבעיות את קו האוכל הספרדי בסרוסריה (בעברו של קלוגר התמחות במסעדה בסקית בפריז) כמו כן נשמרה האווירה ההדוניסטית של הבראנץ', אוירה שמוכתבת מקבוצת הבעלים המחזיקים ומנהלים את המקום מיומו הראשון. (השותפים הינם הבעלים של בר השישקו בנוסף). לאחר תקופה בה התקיים הבראנץ' רק בימי שבת, ממש החודש התקבלה ההחלטה להרחיב את המשתה השמח ולקיימו גם ביום שישי. חלק נכבד מהמנות המופיעות בבראנץ נשארו מהתקופתו של אזגורי במטבח, מנות שהפכו לשם נרדף לבראנץ' השיכורים כמו למשל ערימת הפנקייקים המוגשת עם מייפל ובייקון או טרטר הבקר המוגש בלחמניית ביס על חלמון חי מככבות ברשתות החברתיות של פודיז והפכו לסימן היכר לבראנץ' ולסמל לשחיתות המוגזמת לפתיחת היום. לצד המנות הכמעט אייקוניות למקום, מוגש מידי בראנץ' תפריט ספיישלים שנותן לשף דרור להתנסויות אוונגרדיות ולשימוש בחומרי גלם מיוחדים שלא תמיד ניתן לייבא בשוטף (נקניקים ופירות ים למשל).

הקונספט במקום ברור: מתיישבים, מזמינים קוקטייל, כשהמהדרין פותחים את יומם עם בלאדי מרי כהלכתו, מזמינים כמה שיותר מנות שתוכלו לטעום שירפדו את הקיבה בין צ'ייסר לצ'ייסר, המנות הן בגודל בינוני, כך שזה נהדר לפתוח שולחן חברים ולחלוק מנות רבות. הערה אחרונה לפני סקירת המנות על אף ההצהרות למנות מושחתות, המקום ידידותי גם לצמחונים (צמחונים הדוניסטים). התפריט הרגיל מונה 7 מנות צן הצומח, 5 מנות בשריות ועוד 5 מן הים. התחלנו מתפריט הספיישל הנרחב, כמעט 20 מנות, עם טרטר טונה, ככה פשוט דג טרי קצוץ בשמן זית וקצת חריף.

המשכנו עם מנת ספיישל נוספת, הראשונה שקפצה לי מתוך התפריט כמנה מעניינת שטרם ראיתי או טעמתי, "צ'ורוס סרטנים". שוב בלי התחכמויות מיותרות, מה שכתוב זה מה שאתה מקבל. (התפריט מקמץ במילים ותיאורים וזה ללא ספק עדיף על פני תפריטים שמתהדרים בתיאורים שיוצרים בילד אפ שאינם קשורים למנה המתקבלת). כאן, הצ'ורוס המוכר כקינוח, מגיע כמנה מלוחה, במילוי בשר סרטנים, בליווי רוטב גבינה כחולה. כפי שציפיתי, מנה מיוחדת, עם פיצוץ טעמים שהוא באמת גן עדן. גם הביצוע מצויין, בצק הצ'ורוס נימוח ולא שמנוני בכלל. לטבול, להתענג ולהתפלל שלא יגמר.

אחרי שתי מנות ים, טעמנו מנה שלישית צמחונית מהספיישלים, שוב הכותרת קצרה מאוד: "חציל, ביצה וקדוש". שוב קיבלנו בלייותר מידי הפתעות מנה מצוינת עם מרכיבים מובחרים. קדוש היא גבינה או יותר נכון שם המחלבה הקטנה, מדובר בגנינה מלוחה בטקסטורה אורירית שנחתכה לחתיכות דקיקות המקנות לה מראה תחרתי יפייפה.

חזרנו אל פרות הים עם מנת קלאמרי עם ביצת עין ברוטב שום ופטרוזיליה. ושוב חומרי גלם טובים, בלי משחקים ובלי התחכמויות. הקלאמרי מוצק ונגיס, קצת גוף, קצת ראשים, צרובים על הפלאנצ'ה, הרוטב פשוט ועושה את העבודה.

חזרה למנת טרטר הפעם בקר. בתפריט לא מפורטים שאר המרכיבים, אז קיבלנו הפתעה, בדמות פלחי צ'יפס דקיקים המזכירים חטיף תפוצ'יפס, זילופים של חרדל ורוטב טרטר, חלמון ביצה. ו...עוד צ'ייסר.

את הבראנץ' שלנו סיימנו עם מנה מתוקה, לא מתפריט הקינוחים, דווקא מהתפריט הרגיל אבל עם מתיקות מובהקת שיכלה גם להשתלב מצויין במהלך הארוחה אבל אנחנו השארנו אותה לסוף במקום קינוח (יש צ'ורוס מתוק, קרם קטאלן ועוד) לשולחננו העמוס צלחות הגיעה מנת גבינת פאניר עם דבש, אגוזים ושקדים, בהחלט דרך קצת אחרת לסיים ארוחה.

לא רציתי שיגמר אבל תם הבראנץ' המשובח ונותר רק לסכם ולהתגלגל לשנ"צ סופ"ש. הוא מוגזם, הוא אקסטרימי והוא בעיקר בגובה העיניים, אוכל טוב וישיר שפוגע, ללא פינפונים, צילחותים וחשיבות עצמית. לאחרונה יש לו מתחרים רבים שרוכבים על גל ארוחות סופהשבוע, הסרוסריה אומנם לא המציאה את הבראנצ' אבל היא בהחלט המציאה את מודל הבראנצ' הנהנתני, שמותח ומעוות את גבולות הבראנצ' הקלאסי. למי שמחפש ריגושים מעבר לשילוב המשעמם של סלט, ביצה ומיץ תפוזים, למי שלא סופר קלוריות, למי שסתימת עורקים אינה מפחידה אותו, מומלץ לעלות כיתה ולהגיע לגן העדן הקטן הזה.

סרוסריה

בן יהודה 48, תל אביב

טלפון | 03-647-7751


Recent Posts
bottom of page