top of page

דינר | MEATKITCHEN

עד כה ששאלו אותי על מסעדת בשר כשרה ומומלצת בתל אביב התשובה שלי הייתה אין. אחרי ביקור במיטקיטשן החדשה התשובה שלי השתנתה. בואו נתעלם לרגע מנושא הכשרות, מיטקיטשן היא קודם כל מסעדת שף, יותר נכון שפים, צמד שפים צעירים עומדים בראשה (נדב נצר ואלעד לוי). המסעדה ממוקמת בדיוק באותו החלל בו התקיימה עד לא מזמן מסעדת הבשרים הלא כשרה - שיין אנד שארפ. ללא הרבה שינויים בחלל נפתחה מיטקיטשן. עיון בתפריט עורר סקרנות, כשמדברים על נתחי בשר אין הרבה מה לסקרן ולחדש לעולם, הבשר פשוט צריך להיות מעולה (הלואי והיה זה כה פשוט). בגזרת המנות הראשונות התפריט מצביע על מאמץ להצדיק את הטייטל מסעדת שף ולא רק להגיש הדבקות שנגזרו מתפריטים של אחרים. כמובן שנתקלתי פעמים רבות בתפריטים שהכילו מילים יפות ובומבסטיות שיצרו ציפייה שלא מומשה, בתור התחלה שמחתי להיות בממסעדת בשרים כשרה ולא להיתקל במילים חציל קלוי / סלט עגבניות או כרובית בסקשיין הראשונות. מה כן יש בראשונות? התחלנו דווקא עם קרפצ'יו בנאלי שמוגשת כמעט בכל מסעדה. הקרפצ'יו של קיטשן מתאמץ כפי שכבר ציינתי והוא מוגש עם קונפי שום, צ'יפס ארטישוק ירושלמי, קצת ירוק של אורגולה וקוויאר בלסמי. התחלה טובה.

המשכנו עם עוד ראשונה בשרית של טרטר פילה בקר המוגש עם שקדים, צלפים,חרדל דיז'ון ושוב קוויאר בלסמי. לצידו מונח מח עצם, קרם שום שחור וטוסטונים (אני שונאת שימוש בטוסטונים במסעדות, זה אף פעם לא טעים), נראה לי שאתם מבינים את הכיוון, מתאמצים כאן לקחת את המנות המוכרות ולעלות אותן ולו מעט אל מעבר לשגור.

המנה הבאה הייתה מנת סשימי דג מוסר ששחה ברוטב ירוק זרחני של מידורי סאוור והוגש בשילוב קוביות אבטיח, שאלוטס, צצנונית, נענע, צ'ילי וקוויאר אבטיח. אחת המנות היותר יפות שנתקלתי בהן ופרט ליופי גם הטעם היה מושלם לעונה החמה. זאת הייתה המנה שסימנה עבורי מטבח שף יצירתי עם אמירה חדשנית, אסתטיקה מקורית והתאמה לקהל ולמקום. לטעמי חיתוך יותר קטן ועדין של קוביות האבטיח והבצל הסגול (לא בטוחה שזה שאלוטס) היה הופך אותה ליותר אנינה ומעודנת.

המשכנו עם ראשונה אחרונה של סלק סלקים, שהצליח להפתיע בחזותו ובטעמו ולצאת מהקיבעון השגור של סלק סלקים. חיבור טוב בין תלתלי סלקים קראנצ'ים לקוביות אננס רעננות ברוטב של ליים וג'ינג'ר, תוספת כייפית גם כראשונה וגם לליווי הבשרים בהמשך. לעיקרית הזמנתי פילה בקר שהוגש ברוטב מתקתק שהכיל מעט דובדבנים. כמו שאמרתי על בשר אין יותר מידי מה לדבר, או שהוא נפלא, ותענוג ללעוס אותו והוא מתחלק בגרון או שהוא עוד בשר סביר או מבאס. הפילה היה מצויין מסוג הביסים שאשמח לחזור ולשחזר את טעמם.

הגענו לשלב הקינוחים, ללא ספק נקודת התורפה במסעדה כשרה, הציפיות נמוכות מלכתחילה ואין צורך להסביר מדוע. 4 מתוך חמשת הקינוחים המוצעים במקום הינם קינוחים המבוססים על פרי ועוד אחד שוקולדי. התחלנו דווקא איתו, מוס שוקולד, מעליו שני כדורי טראפלס עם קוויאר פינה קולדה, קרמבל אוראו ופטל שחור. אז בניגוד לרשימת המרכיבים הרבים בראשונות שתמיד הורגשה נוכחותם, כאן התקשתי לעקוב ולחוש בכל המרכיבים. השימוש שוב בטכניקת הקוויאר שמופיע ביותר מידי מנות ולא תמיד מועילה להן בטעם, החלה מעט לעצבן, הטעם ,היה טעים, לא מצטיין אבל הצלחת גורדה עד תום. התחברתי יותר לקינוח מעניין ומקורי שכל כולו סביב התפוח הירוק. משחק טעמים של קרם תפוחים, גרניטה תפוחים (ירוקים) גלידת סורבה תפוחים, בקצה טוויל תפוח והרוטב דבש-טימין. עבורי זה היה קינוח המנצח אבל בגזרת הקינוחים לא שררה תמימות דעים בשולחן וכל אחד התחבר לקינוח אחר. קינוח אחרון נשא את הטייטל המשמים סלט פירות, שהתגלה כהפתעה טעימה מהמצופה בעלת תצוגה מרשימה. פירות קייציים כמו מלון, אננס, נקטרינה, אבטיח, על קרם מנגו, סורבה מלון וקציפת לימון. גם כאן בתוך הביס אני לא בטוחה שבאמת חשתי בכל רשימת המרכיבים שצויינו בתפריט, וגם כאן נדחפו להן אותן כדורי קוויאר מיותרים, אבל הקינוח טוב, כייפי, קייצי ומתאים לסגירת ארוחת בשרים כבדה.

תוסיפו לזה שירות שהיה מצויין, כמו שצריך, מועיל ולא מציק ותקבלו מקום מומלץ לארוחה טובה, פתיחת שולחן חברים או משפחה. אני שמחה לגלות מקום שנותן מענה לארוחה טובה גם לשומרי כשרות וגם לפודיס שמחפשים ריגושים קולינריים.

מיטקיטשן

יגאל אלון 65 תל אביב

טלפון | 03-5364755


Recent Posts
bottom of page