top of page

עסקית | TYO

רגע לפני שהמקום הופך לרשת שמגיעה לרמת החייל בשם AMAMA, חזרתי למסעדת האם במונטיפיורי לעסקית צהריים. TYO הוא מסוג המקומות הנדירים בנוף שמשלבים מסעדה עם אוכל טוב אפילו עילי עם חיי לילה. (יחד איתם עולה לי לראש מסעדת מסה ודוד ויוסף). השילוב במקרה הזה לפחות, נגזר מקבוצת הבעלים, אנשי חיי לילה שהתחילו כיחצ"נים והתברגו לצמרת הלילה שאחזה במקומות החמים ביותר שהיו כאן בעשור האחרון. הם מעורבבים, מקושרים והמקום שורץ בתמהיל אנשי הלילה - דוגמניות, סלבס, אנשי עסקים, וונביז וכו'. (אנשים שיותר באו לראו והראות ופחות להתמוגג ממטבחו של שף יאמה סאן) - זה המקום כפי שיצא לי לראות, לטעום ולחוות אותו משני ביקורי ערב בעבר. (הפעם הראשונה - בעת פתיחת המקום לפני שנתיים ופעם נוספת לפני כשנה). קהל יפה זה מבורך, אווירה היא חלק בלתי נפרד מחווית הארוחה והבילוי, אך בביקורי הקודמים התקבל אצלי הרושם שכששמים את ה"שופוני" ואת האוכל משני צידי המאזניים, הכף נוטה ל"שופוני" והפוזה. שוב אומר האוכל במקום היה מצויין אם כי גם בתפריט תמצאו נצנצי שופוני בדמות סושי כבד אווז ומחירים שלא פונים לכל אחד ואחת.

עסקיות התחילו להגיש כאן לפני פחות משנה וזאת הפעם הראשונה שפוקדת את המקום בצהריים. שמעתי דברים טובים על העסקיות כאן והאמנתי שאווירת הצהריים תיהיה יותר קלילה ורגועה. נתחיל בזה שהתפריט רחב מאוד ומציע הרבה מנות מפתות, גם טווח המחירים רחב. ונע בין 65 ש"ח לראמן ועד 125 ש"ח לפילה בקר. באמצע יש קומבינציות שונות, ביבימאפ, יאקיטורי, שרימפס, לוקוס ועוד. כל המנות מגיעות עם מנת פתיחה ומנה ראשונה לבחירה גם הן מגוונות. פתחתי את הארוחה עם עם פתיח של אגדשי טופו, המנה הקלאסית בגודל מוקטן אך מוקפד, עם ציר מעולה ועמוק.

למנה ראשונה בחרתי סלט אצות: אצות, אבוקדו, אספרגוס, גזר, צנון ורוטב מיסו מסודרים במופתיות ודקדקנות

המנה העיקרית היא המנה שקובעת את מחיר הארוחה, כחובבת הפתעות והרפתקאות קולינריות הלכתי על הלאנץ' בוקס (110 ש"ח), קופסאת בנטו יפנית, מחולקת לתאים, כשבכל תא מנה קטנה אחרת. הלאנץ' בוקס, הוא מראה משובב עין ונפש, יפה, צבעוני, עשיר ומגרה. מה מכיל הבנטו של TYO? שתי יח' ספייסי טונה, 2 יח' סלמון לימון, ניגירי טונה, ניגירי סלמון, סושי מפורק - סטיקי רייס עם פיסות סלמון אפוי, ממרח אצות, צנון יפני וביצי דגים, יאקיטורי סלמון, יאקיטורי פילה בקר, סלט של טונה אדומה, עלי תרד ואבוקדו וטמפורת ירקות ודג. אכן הרשימה האין סופית הזאת היא חוויה מטורפת, לונה פארק של טעמים שיוצרת ארוחה שהיא חוויה שלא משעמם בה לרגע, ומשביעה, מאוד משביעה, למעשה פעם ראשונה שהשארתי טונה אדומה בצלחת (או יותר נכון בבנטו).

לסיכום, העיסקית ב-TYO נפלאה ומומלצת. היא נדיבה, מוקפדת, טעימה וכמו שאני אוהבת - מאפשרת להנות מטעמי המקום במחירים אטרקטיבים יחסית לתפריט הערב.

TYO

מונטיפיורי 7 תל אביב

טלפון | 03-9300333


Recent Posts
bottom of page