top of page

GORDOS | דינר

ברוכים הבאים לגורדוס - המקום הכי מוגזם במדינה. גורדוס הוא דיינר אמריקאי הממוקם בפארק פרס בחולון ומכוון לקהל צעיר. מה אוכלים בגורדוס? מנות ראשונות מוגזמות, עיקריות מוגזמות, קינוחים מאוד מוגזמים ומשקאות מתוקים ואלכוהולים מוגזמים. למה הכוונה מוגזם? רשימה לא נגמרת של מרכיבים בכל מנה וגודל מנות שלא תצליחו לסיים בחיים. הסיכוי שתאכלו כאן מנה ראשונה ועיקרית או עיקרית וקינוח שואף לאפס. בטרם נגיע לאוכל, מילה טובה על החשיבה וההקפדה בפרטים הקטנים בחוויה של גורדוס, בכניסה יש כמעט תמיד תור, בעיקר אם אתם יותר משניים, לכן הציבו בחוץ מכונת ברד רגיל וברד אלכוהולי לממתינים. בנוסף תהליך ההמתנה מנוהל בצורה מאוד מסודרת, משאירים מספר טלפון ומקבלים אסאמאס שהגיע תורכם ויש מקום. (כמובן שאנחנו עדיין במדינת ישראל וזה עדיין לא מונע התלהמויות). התפריטים עשויים היטב, גם יפים וגם עם פירוט מלא על המנות וצילומים של רוב המנות. על כל שולחן מתקן הנושא את לוגו המקום המכיל מספר רטבים איכותיים (ולא סקוויזר במילוי לא ידוע) שזה בחינה קטנה המעידה על טיב המקום ועד כמה חוסכים על הלקוחות. לפני שהגעתי קראתי תלונות רבות על התור בכניסה ועל טיב השירות, חייבת לציין שבפעמים בהן פקדתי את המקום, הוא היה מלא לחלוטין, אבל לזוג היה מקום ולא המתנתי יותר מדקה. גם השירות היה ממש סבלני ומחוייך רק קחו בחשבון בפנים המוסיקה בווליום גבוה ואפילו מאוד. למה ראשונה חלקנו מנת "ימבה" שזה למעשה מיקס של הרבה מנות ראשונות בז'אנר המטוגנים: טבעות בצל פריכות, נקניקיות בקר, חזה אווז קריספי, רצועות עוף בציפוי פריך (שניצלונים) , כנפיים, צ׳יפס תפ"א וצ'יפס בטטה. קשה לשפוט את המנה במדד קולינרי, כל המנות כאן הן ההפך הגמור מאנינות, ימבה היא מנה של הר של ג'אנק פוד כייפי ומגוון שמכוון לקבוצת בני נוער שיתלהבו מאוד ממנה כזאת. גם המחיר (69 ש"ח) למנה שזוג יכול להתפוצץ אחריה משלים את התדמית והמטרה אליה המקום מכוון.

גורדוס. ימבה. ג'אנק פוד ישמח לבב אנוש

בגזרת העיקריות או כמו שכותבים בתפריט שלא מפסיק לרגע להסתחבק "על הבמה - השחקנים הראשיים בהופעה של היום", גורדוס משתגעת עם עשרה המבורגרים שעליהם תוספות שאצל חלק יתפרשו כמעניינות ואצל חלק ביזאריות (קריספי ספגטי, שברי ביסלי גריל וכו') בתוך השגעת יש גם אופציה טבעונית שמגיעה בהמבורגר ירוק, בורגר מדג סלמון שמגיעה בהמבורגר שחור, המבורגר אסייתי בלחמניית באן ואופציה לשומרים על הפיגורה להמבורגר שבמקום לחמניה מגיע בעלי חסה אייסברג. (יש גם לחמניות ללא גלוטן לכל ההמבורגרים), הכל עמוס ברטבים ומרכיבים, וכל המנות מגיעות עם צ'יפס חצי-חצי (תפ"א ובטטה) וסלט קולסלאו. בחרתי את ההמבורגר הראשון שקרץ לי ברשימה, המבורגר הנושא את השם מייק קרטר ומכונה "משוגעבורגר", גודל קציצה אחיד של 220 גרם, (וגם המחירים 69 ש"ח להמבורגרים המיוחדים) מעל גבינת צ'דר, ספייסי מיונז, אייסברג, עגבנייה ומגדלון של 3 טבעות בצל עסיסיות ופריכות. הכי מוגזם שיש כבר אמרתי? חכו לאגף הקינוחים. ואיך ההמבורגר? טיב הקציצה סביר פלוס, הלחמניה רכה והירקות לא עייפים, סך הכל אחלה המבורגר.

שגעת וטרפת. המבורגר מייק קרטר. גורדוס

תפריט הקינוחים מציע מילקשייקים עצומים, כולם על בסיס גלידה קרם ברולה, בכוסות ענק המעוטרות בקרמים, סירופים, פירות, חטיפים מתוקים, סוכריות, קצפות ומה לא בעצם. אופציית קינוחים נוספת מכונה "הרים", ומציעה הר של פנקייקים, הר ופל בלגי או הר בראוני - אנחנו בחרנו באחרון. כשבגורדוס כותבים בתפריט הר, אתם הולכים לקבל הר עצום נוטף סירופ. למעשה נישנשנו (אולי 5 אחוז מכל המנה) מהקצפת סביב ההר ומעט מהקורנפלקס המצופה שוקולד ואת החצי ביצת קינדר אבל כוחותינו אזלו ולא הגענו לחצוב בהר ולטעום את הרי הבראוניז, שברי בצק העלים המקורמלים, שברי עוגיות האוראו, גלידת הקרם ברולה וגביע הוופל שלה... מוגזם מוגזם מוגזם. שאלו אם נרצה שיארזו לנו, האמת שרק רציתי להגיע למצב מאוזן במיטה.

הר של בראוניז מוגזם. גורדוס

בקיצור, תגיעו ממש אבל ממש ממש רעבים ואל תעשו תוכניות להמשך היום כי לא תוכלו לזוז אחרי.

גורדוס

שדרות ירושלים 222 חולון

טלפון | 053-4273744

.


Recent Posts
bottom of page