top of page

מתכונסטאר | מוקפץ צבעוני

שני המטבחים האהובים עלי גם לאכילה בחוץ ועוד יותר לבישול בבית הם המטבח האיטלקי והאסייתי. שני מטבחים שניתן להכין בהשראתם מתכונים המבוססים על חומרי גלם זולים, זמינים, המתכונים מאפשרים אילתור רב עם מה שיש במקרר, תמיד קיימת האפשרות להימנע מבשר או להוסיף אותו למתכון ומרבית המתכונים זריזים ופשוטים. המטבח האסייתי אומנם מצריך יותר שימוש בחומרי גלם מיוחדים, אבל ברגע שעשיתם קנייה אחת בסיסית מאחת החנויות האסיתיות והצטיידתם ב 2-3 רוטבי בסיס שחוזרים על עצמם ממתכון למתכון אתם מסודרים. אני מאוד אוהבת להכין פסטות בבית ותמיד יש לי מספר חבילות פסטה במספר צורות. אני אוהבת לחזור ולהכין רטבים קלאסים כשתמיד אני מנסה לשדרג אותם בטעם, לפעמים אני מוצאת שכלול ולפעמים חוזרת אחורה למקור. בנוסף אני מאוד אוהבת ותמיד לנסות רטבים אחרים / מוזרים / משוגעים ולגלות שכמעט כל מרכיב מסוגל להשתדך לפסטה. המתכון הזה נולד כשלא הצלחתי להחליט עם להכין משהו אסייתי או איטלקי. הדילמה הולידה בן כלאיים נפלא: מוקפץ צבעוני ושמח ברוטב אסייתי על בסיס ספגטי.

חומרים ל4-6 סועדים (תלוי עם המנה מתפקדת כתוספת או עיקרית ובמדד הרעב):

1 חבילת ספגטי מס 5 (אצלי בבית רק ברילה)

2 מלפפונים חצויים לאורכם ופרוסים

2 גזרים קלופים וחתוכים לג'וליינים

1/2 כרוב סגול פרוס דק

1 גמבה חתוכה לרצועות

3-4 גבעולי בצל ירוק

חבילת נבטים סיניים

אופציה למטיבי לכת: 1/2 חבילת קייל - קצוץ גס ללא הגבעול הקשה

(שום ירק אינו חובה, אפשר להוריד ולהוסיף)

רוטב:

1/2 כוס שמן זית

1/2 כוס סויה

1/4 כוס רוטב צדפות

1/4 כוס חומץ אורז

1/4 כוס סוכר חום

3 שיני שום קצוצת

3 כפות ג'ינג'ר קצוץ

1 כף שמן סומסום

טופ:

כוסברה קצוצה

חופן בוטניים קלויים

"זצ" לימון

הכנה:

את כל חומרי הרוטב שמים בכלי אחד רצוי מייכל דמוי שייקר עם מכסה שאפשר לנער ולערבב הכל ביחד.

אם אין, כל כלי פלסטיק עם מכסה יעשה את העבודה ואפשר גם סתם לערבב עם מזלג, העיקר שהמרכיבים התערבבו היטב ויתקבל רוטב אחיד.

מכינים את הספגטי ע"פ ההוראות למידת אל-דנטה. (הספגטי חוזר להקפצה נוספת אז חשוב שיהיה אל דנטה)

מקפיצים בשמן זית את הירקות בסדר כפי שרשמתי. (הכרוב הסגול והגזר צריכים להתרכך מעט, הנבטים והבצל הירוק מנגד צריכים לשמור על רעננות, באופן כללי ההקפצה צריכה להיות זריזה, אני אוהבת את הירקות שלי רעננים, פריכים ושונאת שהם "מסמורטטים")

מוסיפים את הספגטי ומקפיצים על מנת שהירקות יתערבבו עם הספגטי.

שופכים את כל הרוטב ומקפיצים שיעטוף את כל הספגטי והירקות היטב.

מעבירים לצלחות ומפזרים מעל כוסברה, בוטנים וזץ לימון.

אפשר להגיש גם עם פלח לימון

-Bon Appetit-


Recent Posts
bottom of page