top of page

חדשות האוכל | קאב קם


חזיר בהדרים. קאב קם

לקאב קם קשה עד בלתי אפשרי להגיע ללא ציפיות. האחות הקטנה והשובבה של בית תאילנדי, אחת המסעדות המפורגנות והקשות להשגה כבר שנים. את המתח לעמוד בציפיות ניתן לראות על פניו של הבעלים יריב מללי, שנמצא כל זמן הסרוויס במטבח ומציץ מחלון המטבח ישירות על יושבי הבר. נראה שמללי לא מבשל במטבח אלה בודק כל מנה ומנה רגע לפני יציאתה אל הסועדים הסקרנים ומוודא שהיא אכן עומדת בתקן ושומרת על הרף המרחף.

הבר של קאב קם

קאב קם לקחה את הגנים התאילנדים לכיוון אחר לגמרי והיא ממש לא מחקה את אחותה הגדולה. בתפריט של בית תאילנדי יש חלק שנושא את הכותרת קאב קם ופירושו מנות בר שנועדו לחלוקה ולליווי אלכוהולי, אך מרבית הסועדים לא מגיעים לחלק הזה בתפריט ומתמקדים בעיקר בראשונות והעיקריות. הפעם זה אחרת והקטגוריה הזאת זוכה לתפריט שלם, רחב ומסועף שכולו שיר הלל למנות הקאב קם. קצת כמו במקום לא מוכר, התפריט זר לסועד הישראלי וכייף ללכת בו לאיבוד כשצוות הברמנים משתדלים לכוון. זה לא קל, זה לא מנות שמיודעות לכל אחד, חלקן חריפות, חלקן חריפות עד כאב , חלקן שומניות, חלקן קטנות ואת חלקן קשה לצפות מהתיאור בתפריט.

לא לכל אחד. מנת חלקי פנים חריפה. קאב קם

שני הטרנדים הבולטים והמנוגדים של השנה האחרונה מגולמים כאן בשיא תפארתם, המון מנות מושחתות של חזיר בשלל צורות וגוונים ומנגד עמוד שלם של מנות צמחוניות. לצד תפריט האוכל מוגש תפריט האלכוהול שפותח בחמישה קוקטיילים בסגנון תאי אקזוטי ונשכני. טעמנו מרגריטה שמתובלת בחרפרפות נעימה וקוקטייל מריר של ג'ין, קמפרי, שרטרז ירוק, מיץ גוייאבה וליים. צירופים מקוריים שהחמיאו לאוכל והשלימו את החוויה.

קאב קם קוקטיילים אקזוטיים

התחלנו את הארוחה בסלט סום טאם (פפאיה). התפריט מציע 3 מנות שונות: הגרסה הרגילה, עם פורק פריך ועם חצילים תאיים, פלחי לימון ועגבניה. האחרונה נשמעה מעניינת אבל ארבעת הפלפלונים המעידים על מד חריפות עצבני הפחידו ובחרתי במנת החזיר (יבואו עוד הרבה חזירונים בהמשך). הסלט דורג בשני פלפלונים אבל לדעתי זה היה דרגה חמש, בביס הראשון בערו לי השפתיים לחצי שעה הקרובה. אפשר להכתיר את האירוע: פעם ראשונה שהחלפתי מנה מפאת חריפות. קיבלנו סום טאם רגיל ומוכר ותגבורת של קערת מלפפונים ירוקים ורבע כרוב שאט אט הצליחו להשתלט על השריפה.

. סלט פפאיה ששרף לי את הפה. קאב קם

המשכנו עם מנה נוספת של חזיר הפעם ברוסט חזיר צלוי ופרוס לפרוסות קטנות ודקות שמוגשות כשמעליהן פלפלים חריפים קצוצים מעל ורוטב הדרים. דווקא הפלפלים החריפים כאן לא היו קטלניים ווהמנה נבחרה לראשונה המצטיינת לאחר שחוסלה כהרף עין.

קלאמרי במילוי עוף. ים יאמי

מנה שלישית באותו סדר גודל של הקודמות, כלומר קטן - בינוני הייתה מנת ים-בשר של קלאמרי ממולא בבשר עוף קצוץ ברוטב חריף, 2 גופים סגלגלים, כל אחד חתוך לשלושה ביסים קטנים וגדושי טעם.

לעיקריות התייעצנו עם הצוות וביקשנו מנות מיוחדות שיעיפו אותנו. אחת הפציצה, אחת לא. מנת חלקי פנים של לשון, לב וכליות מוקפצות בפלפל שחור, בצל ופלפל חריף הייתה מנת מוקפץ עם חזות של מנה אסייתית סטנדרטית שפחות הלהיבה. לעומתה מנת רגל חזיר בבישול ארוך המוגשת כשהיא חתוכה לנתכים שומניים בגודל בינוני, חלקם רכים, חלקם קריספיים, מלאי טעם, ומוגשים עם ירק פאק צ'וי פריך ואיטריות מהמעולות שטעמתי. כל שלושת המרכיבים משכשכים ברוטב מתקתק שמחמיא לכל המרכיבים.

קינוחים עדיין אין כאן אבל יהיו בהמשך.

המנה המצטיינת שלי בקאב קם. חזיר נודלס פאק צ'וי

שורה תחתונה: מקום לוהט ורותח, חצוף, סקסי שמציע אוכל לא מכאן שתענוג לטעום ולהכיר. המינוס היחידי הוא רמת הדיוק במדד החריפות, גם בפלפלונים לצידי המנות בתפריט והן מהצוות. זה היה שבוע ראשון ולכן נגלה סלחנות וכולי אמונה שתוך שבוע הצוות של קאב קם ילמדו איזו מנות מצריכות קריאה לסמי הכבאי.

קאב קם

לינקולן 11 | תל אביב

טלפון | 03-6889960


Recent Posts
bottom of page