top of page

דינר | ים 7

ים 7 הותיקה יושבת על הים בהרצליה ומגישה תפריט רחב המציע מנות דגים ופירות ים שהקו המחבר בינהן הוא מטבח מקומי, ים תיכוני, מתובל ופיקנטי אך לפעמים ״חוטא״ התפריט בנגיעות אסייתיות קטנות. פרט למנות דגים, פסטות וראשונות נדיבות גם קרניבורים שלא יכולים בלי סטייק או המבורגר ימצאו את מבוקשם. לצד התפריט "הרגיל" מוגש תפריט טפאסים מגוון אבל השוס הוא ללא ספק תפריט ״שוק״ מיוחד המוגש אחת לשבוע ובשביל לשים את ידכם עליו, יהיה עליכם להשקיע ולהגיע למסעדה ביום רביעי. מאחורי התפריט עומד אסף זילבשטיין המוכר מ״מאריס סביצ'ה בר״ בשוק הצפון. השף מביא עמו מידי רביעי את הדגה המובחרת שמצא נכון לאותו היום והיא מוצעת לסועדים בשיא טריותה כשהיא מוצגת לראווה בארגזי קרח המהווים תפאורה היוצרת אווירת שוק במקום. אל תטעו, על אף הרצון לייצר אווירת שוקיסטית, מדובר במסעדה אלגנטית, רומנטית, מוקפדת ויוקרתית והמחירים אינם שוק. הקונספט החדש יוצר דבר מעניין כשמקום יוקרתי ומהוגן פוגש את אווירת השוק השמחה. ברקע מוסיקה יוונית ובלקנית ואם תוסיפו לעסק כוסית סנגריה לבנה או אדומה ההנאה מובטחת.

המחירים לא שוק. לובסטר בחמאה בים 7

הארוחה שלנו לא הייתה ארוחה במבנה קלסי של ראשונה ועיקרית לסועד, היא התמקדה במנת הלובסטר שלמען האמת לשמה התכנסנו ולפניה הזמנו כמעט כל מה שקרץ וסקרן. כמו במרבית המסעדות, גם כאן הראשונות יותר מיוחדות כך שטעמנו מהם הרבה וקצת זנחנו את העיקריות.

שרימפס ומטבוחה מתפריט הטאפסים. ים 7

התחלנו עם שתי מנות שהתבררו כמנצחות מהתפריט המיוחד של יום רביעי, האחת מנה של גופי קלאמרי סגלגלים ושמנמנים שמולאו במלית בשר דגים שבושל עם קוביות של חזה אווז מעושן ועשבי תיבול שהופכות את המלית לירקרקה. שני הגופים שוחים ברוטב עגבניות משובח שתובל בפרנו שהוא אפרטיף אלכוהולי.

מנה מנצחת. קלאמרי במילוי דגים ואווז מעושן. ים7

מנה נוספת שכיכבה הייתה סלט שיצר חיבור עדין טעם בין דג, פחמימה וירק: זרוע אוקטופוס שנקצצה לחתיכות גדולות ובשרניות, תפוחי אדמה בריח מדורה ואורגולה למעט מרירות ורעננות ברוטב של וינגרט שמפניה. שתי המנות האלו התעלו וסימנו את העובדה שאסור להחמיץ את התפריט המיוחד הזה.

שילוב טעמים עדין, אוקטופוס, תפ"א ואורגולה

מהתפריט ה״רגיל״ טעמנו שני מיני קרפצ׳יו: פילה בקר ודג אינטיאס, הבשרי הוגש באופן מסורתי עם בלסמי, פרמז'ן ואורוגולה, הדג הוגש עם קרם אבוקדו, סלק מוחמץ ובצל ירוק, ותובל בצ'ימיצ'ורי ויוזו, הטעמים במנה התחברו טוב ויצרו מנה טעימה, אבל נוצר מעט עומס שבא על חשבון השחקן המרכזי - הדג. מתפריט הטאפסים דגמנו מנה של 5 שרימפסונים שהוגשו ברוטב מטבוחה חריף (הייתי אומרת פיקנטי) ושעועית שחורה שהוסיפה ״איכויות תבשיליות״ לרוטב.

רגע לפני שהגיע הלובסטר המיוחל, ריעננו את הפה עם סלט פירות ים אסייתי מצוין שהרגיש לא נגמר בגודלו והיה מורכב מרשימה ארוכה של "גודיס" שכל אחד תרם מטעמו למנה: שרימפסים, טבעות קלאמרי, איטריות זכוכית, פפאיה, שרי, סלרי, כוסברה, בוטנים קלויים ורוטב סום טאם קלאסי במינון נכון שלא השתלט על טעמי המרכיבים והשאיר אותם רעננים.

כל טוב אסיה. סלט אסייתי בים7

עד עכשיו נחנו והגיע הזמן לעבוד, לשולחן הגיעו ״ארגז הכלים״ לפיצוח ופירוק הלובסטר ודקה אחריו הונח על צלחת משולשת מלך פירות הים - חצי לובסטר בשרני שבושל בחמאה אגוזית והוגש עם שיני שום אפויות וגבעולי אספרגוס פריך. מרבית הלובסטר נשלף בקלות יחסית משריונו ומיצי החמאה יחד עם הבשר האלוהי היו גן עדן.

הגענו לקו הסיום מפוצצים, כך שבחרנו את הקינוח שהכי הרשים אותנו מבין תפריט קינוחים שמרני, ״פריז ברסט״ קלאסי, מאפה טבעתי מבצק רבוח שבין שכבותיו קרם מסקרפונה ומעט רוטב של פירות יער השאיר טעם מתוק לארוחה משובחת ומיוחדת שמצדיקה הגעה להרצליה.

ים 7

רמות 122 | הרצליה

טלפון | 09-956-6950


Recent Posts
bottom of page