top of page

חדשות האוכל | סמואל

שוק לוינסקי מותח גבולות גזרה אל עבר רחוב העליה עם מסעדה בלקנית חדשה המציעה נגיעות שמחות של טברנה ודגש על אוכל ביתי מסורתי. מנות התפריט מטיילות להן בין יוון, טורקיה, בולגריה, סרביה ואיטליה ומציעות טעימה מרתקת של כמה מנות שהחך הישראלי טרם פגש כמו "פלסקביצה" (64 שקלים) - המבורגר סרבי, מאנטה (58 שקלים) - רביולי טורקי או "פפריצ'אס קון קזן" (28 שקלים) – פלפל בציפוי פריך במילוי גבינת פטה רכה, לצידן בתפריט, מנות יותר מוכרות כמו מוסקה, שישקבב וסופלקי פרגית או כבש המוגשים עם טחינה או צזיקי. לפני שתגיעו למנות המפתות האלו מומלץ לפתוח שולחן ולרפד את הבטן עם אוסף של מנות קטנות, "מזאטים" (12-26 שקלים) של שלל מעדנים בלקניים כמו כמו זיתי תסוס, דג מאטיאס על יוגורט, נקניק סוג'וק או גבינת טולום ששניהם דליקטסים טורקיים, המגיעים משוק לוינסקי הנושא בדי אן אי שלו זהות בלקנית.

פלפל בציפוי פריך ומילוי פטה. לפני

החלל הפינתי עוצב בפשטות חמימה וביתית, מפיות בד של משבצות כחולות מעטרות כל שולחן, הבר במרכז החלל מציע בירות ישראליות מהחבית כמו עלמה ובזלת והברמניות ישמח להתקין לכם קוקטלים בניחוחות אניס שילבו את השמחה. מספר שולחנות מאפשרים גם ישיבה באויר הפתוח על רחוב ידידיה פרנקל.

סמואל. פסע משוק לוינסקי

שף שמואל בן בסט תמיד בישל, אבל בעברו תמצאו בעיקר חותם איטלקי, לאחר שעבד בלא מעט מטבחים ברחבי הארץ, החליט השף בולגרי לחזור לשורשים ולהביא לסמואל את הבישולים מבית אמא, שהייתה בשלנית מעולה לדבריו.

נעים מאוד. קציצה סרבית שנחתה בישראל

אנחנו חובבי האקסטרים הקולינרי, בחרנו להתמקד במנות עם השמות המוזרים והלא מוכרים "פלסקביצה היא קציצה פופלארית במחוזות סרביה״, מספר לנו שמואל בן בסט השף של סמואל. בסרביה היא מוגשת כקציצות קטנות ואני החלטתי להגיש אותה כקציצה אחת גדולה בלחמניה כמנת המבורגר״ הקציצה עשויה מבשר בקר ושומן כבש מתובלים בעשבי תיבול המקנים לה טעם המזכיר את תיבולו של הקבב הים תיכוני המוכר לנו, ובפנים נמסה לה גבינת קשקבל. הקציצה הסרבית מוגשת בלחמניית המבורגר קלאסית שנאפית במקום, יחד עם עגבניה, בצל סגול, איולי חזרת וביצת עין. לצד ההמבורגר מוגשת ערמת קרטופי נפלאים שבקלות יכולים להכנס למנות הצ׳יפס המצטיינות של העיר, פרוסות תפוחי אדמה דקיקות ביותר, חצי רכות וחצי קריספיות כמעט כמו תפוצ'יפס.

קרטופי שאי אפשר להפסיק לנשנש. סמואל

סמואל | העלייה 43 פינת ידידה פרנקל תל אביב

טלפון | 03-9012630

שעות פעילות | ראשון - חמישי: 17:00-24:00 ושישי: 11:00-כניסת שבת

17:00-19:00 - happy hour 1+1


Recent Posts
bottom of page