top of page

סובב תל אביב | המסעדות המומלצות

תל אביב היא מונופול בתחום הקולינריה עם מגוון קולינרי אינסופי שאין לאף עיר בארץ להציע. אך כששמים על כף המאזניים את חיפוש החנייה, הפקקים, העומסים, המקומות הטרנדים והפופלרים שאינם מאפשרים הגעה ספונטנית ובעיקר הבלאגן הנגרם מבניית הרכבת הקלה שמוציא את החשק להתקרב, לפעמים עדיף לבחור באחת משבע הערים המקיפות אותה כדי לספק את התשוקות הקולינריות. אלו הבחירות שלי למקומות המומלצים הנושקים לתל אביב, החל משיפודים, דרך איטליה וגרוזיה ועד לסינית מפתיעה במיקום נסתר.

גרוזיני בגבעתיים | דדה הגרוזינית

לגבעתיים יש את דוכן הסביח שלא מפסיק לזכות בשבחים ותארים אבל אני יותר טיפוס של חצ'פורי. דדה היא מסעדה אותנטית, ביתית וחמימה. תמיד ישבו בה גרוזינים, חברי ברית המועצות ואנשים שנשבו בקסם הגיאורגי וחוזרים שוב ושוב. האוויריה עממית ושמחה והשירות ענייני ולבבי.

מה אוכלים? כמו במטבח גיאורגי קלאסי, בשרים על האש, מאפים בצקיים מהתנור, תבשילים עשירים בעשבי תיבול ואגוזים וכמובן אלכוהול.

ההמלצות שלי: פחאלי - גלילות חצילים במילוי אגוזים וסלק (41 ש"ח) , חצ'פורי אג'רולי - סירת בצק במילוי גבינות נמסות וביצת עין (46 ש"ח) וחינקלי כיסוני בצק מאודה במילוי בשר (44 ש"ח)

 

לאפה ברמת גן | שיפודי סמי ובניו

המסעדה שהוקמה בשכונת התקווה בשנות ה-60 ועברה לרמת גן בשנות התשעים היא מוסד מצליח אם כי לא מוכר או מיוחצן. הסוד הוא בשיפודים "קלאסיים" ולא מפונפנים מהטובים בארץ שנעטפים בלאפה חמה שיוצאת באופן תדיר מהטאבון במקום. אפשר לשבת במסעדה, אפשר לקחת T.A ואפשר לשבת בחוץ בספסלי עץ. כך או כך ההנאה מובטחת אם מתרכזים בלאפה והבשרים.

מה אוכלים? שיפודים, שאוורמה, סטייק או המבורגר, בלאפה, פיתה או צלחת עם כל הסלטים שאתם מכירים.

ההמלצות שלי: הכי פשוט הכי טעים כאן, שיפודים של פרגית עסיסית או קבב היסטרי בלאפה עם התוספות שאתם אוהבים (34 ש"ח לשיפוד, 50 ש"ח לשניים)

 

טריפולי בבני ברק | בכור את שושי

קולינריה בבני ברק היא אתגר ובכל זאת מצאנו מקום אהוב שאי אפשר ליפול ומנחם את הנשמה.

"בכור" החל כדוכן קטן של בוריק והפך לאימפריה שכולם מכירים ואוהבים. שכונת פרדס כ"ץ היא מסעדת האם אבל יש סניפים בפתח תקווה ותל אביב. צלחות נדיבות ועמוסות שקשה לסיים במאכליים הפופלריים של המטבח הטריפוליטאי. ההיצע בסירים משתנה מידי יום כשקוסקוס אורגינל יש תמיד.

מה אוכלים? קוסקוס עם מפרום על בסיס ירק משתנה, קוסקוס עם תבשיל בשר בקר ושעועית והכל מגיע עם חמוצים, צ'ירשי, לחם ורוטב חריף של החריימה.

ההמלצה שלי: קודם כל לפנות שעה אחרי האוכל למנוחה כי קשה לזוז אחרי. בצלחת - קרב קשה בין המפרום תפ"א לחציל. והחציל מנצח בנקודות בודדות.

 

אמריקה בחולון | גורדוס

מקדש ההמבורגרים המוגזמים בפארק פרס בעיר, עם תפריט של המבורגרים מופרכים וקינוחים מטורפים שבעיקר קשה להגיע אליהם. אל תחפשו כאן גורמה או טוב טעם. החוויה והכייף הם חלק בלתי נפרד מהאוכל ובהחלט הצליחו ליצור כאן משהו אחר, צעיר ומגניב.

מה אוכלים? המבורגר בין שכבות פנקייק עם צ'אדר וחזה אווז, המבורגר בקוראסון צרפתי, המבורגר עם מוקפץ בלחמניית באן והמבורגר מפורק על פיצה טורטייה. מילקשייקים צבעוניים עם אלפי תוספות, קינוחים בגדלים מטורפים שלא סתם נקראים בתפריט "הרים" עם זיליון מרכיבים וקוקטלים עמוסי גמיקים.

ההמלצה שלי: להגיע בקבוצות גדולות ולהפנים שלא תצליחו להגיע לקינוח אחרי המבורגר, ולהמבורגר אחרי מנה ראשונה.

הר שלא נגמר. גורדוס חולון

 

סינית בבת ים | פאק היי

המסעדה הסודית בבת ים מסתתרת לה בקומת הקרקע של בניין מגורים סטנדרטי קרוב לטיילת בת ים. מסעדה סינית קטנה ומסורתית שמגישה כבר למעלה 30 שנה תפריט אותנטי המבוצע ביד מיומנת, אוכל טעים, מנות נדיבות ומחיר הוגן מה עוד אפשר לבקש?

מה אוכלים? כל הכוכבים המוכרים, מרקים סינים, אגרול תפריט שמונה לא פחות מ-50 מנות עיקריות של מוקפץ, עוף (55 ש"ח), בקר (58 ש"ח), ברוז (75 ש"ח), פורק (58 ש"ח), ספריבס (78 ש"ח) ופירות ים (60-78 ש"ח) בשלל רטבים מסורתיים

ההמלצה שלי: לא משנה איזו עיקרית תבחרו, את הארוחה תפתחו במנה של וון טון פריך ברוטב חריף או חמוץ-מתוק (35 ש"ח)

 

סושי בהרצליה | קיוטו

יש בתל אביב מספר מסעדות סושי טובות וראויות ועדיין קיוטו בהרצליה, אחת הסושיות הותיקות בארץ מצליחה להביא אותנו במיוחד בשבילה. כבר 20 שנה שהמסעדה מצליחה לשמור על אלגנטיות, סטייל, שירות מהודק, אווירה נעימה ומעל הכל אוכל מוקפד וטעים.

מה אוכלים? תפריט סושי ענק שתלכו בו לאיבוד ומנות ראשונות של סשימי, טרטר וטטאקי דגים.

ההמלצה שלי: לשמור אותה לאירועים מיוחדים כי זולה היא לא ולהזמין מהמיוחדים של קיוטו! כי הם באמת מיוחדים.

 

איטלקית בהוד השרון | נונו

הוד השרון אינה גובלת עם ת"א וטכנית הייתה צריכה להופיע כאן רמת השרון. רק שרמת השרון ממש מאכזבת קולינרית ואפשר להכתיר את הוד השרון כבירתה הקולינרית של איזור השרון. שווה לנסוע עוד מספר דקות מרמת השרון ולהגיע למספר לא מבוטל של מקומות ראויים.

נונו היא מסעדה איטלקית שלא ניתן לא להתאהב בה. החלל נעים ומתאים לכל סוג של מפגש או אירוע. התפריט רחב ומגוון וכולל מנות קלאסיות לצד מנות יותר מתקדמות. הפיצות שיוצאות מתנור האבן הן מהטעימו בארץ, התמחור סביר ומעל הכל לא טעמתי כאן מנה בינונית, הכל נפלא.

מה אוכלים? ראשונות מעולות, פיצות מטריפות, פסטות וסלטים שכייף לפתוח בהם או ללוות את הפחמימות העיקריות איתם.

ההמלצה שלי: סלט כריות ופיצה סיציליאנית עם דלעת פיקנטית וסרדינים, שתי מנות ייחודיות.

 


Recent Posts
bottom of page