top of page

רק בטוקיו! 10 מתוקים שחייבים לטעום

המתוקים היפנים שונים מכל מה שאנחנו מכירים ולכן הם עולם שלם מוזר ומסקרן. ביפן תמצאו פחות שוקולדים וופלים וקינוחים קלאסיים כמו קרם ברולה או סופלה ויותר קינוחים עם מרכיבים מוזרים וזרים לעולם המתוקים כמו אורז, שעועית אזוקי אדומה, בטטה וכמובן תה ירוק.

הנה עשרה מתוקים מעניינים, ששייכים לז'אנר ה"סטריט פוד". את רובם ניתן למצוא כמעט בכל פינה ביפן.

Mochi

המוצ'י הוא עוגת אורז רכה בצורה כדור, וכשמה היא מאוד "מושית". המוצ'י האורגינל הוא לבן בעל מתיקות עדינה וממנו יצאו אין ספור גרסאות בשלל צבעים, צורות וטעמים, ממולאות ומצופות. פופלרי במיוחד הוא המוצ'י הירוק בטעם המאצ'ה שממולא בשעועית אדומה מתוקה או קרם ערמונים. עוד מוצ'י מומלץ הוא זה שעוטף תות שדה שלם בשכבה דקה ורכה.

Dango

הדנגו הוא בן דוד של המוצ'י גם הוא מבוסס אורז, אבל קמח אורז. ובניגוד לממתק הקריר שמוגש ביחידות בודדות, הדנגו מוגש כשלושה או ארבעה כדורים משופדים על מקל, השיפוד מגיע היישר מהאש, כשהוא מצופה בזיגוג של רוטב חמים ודביק עשוי סויה מסוכרת.

Macha

מאצ'ה, כמעט שם נרדף ליפן. המאצ'ה היא אבקת תה ירוק שפלשה וכבשה את עולם המתוקים, כך ששוקולדים, וגלידות ירוקות שגורות ביפן ממש כמו השוקו וניל שלנו.

Taiyaki

מאפה שבצקו הוא בין וופל בלגי פריך לפנקייק רך, צורתו דג והוא ממולא בטעמים שונים. גם כאן תמצאו את המילויים היפנים השגורים של מאצ'ה, שעועית אזוקי אדומה, בטטה, בטטה סגולה וגם שוקולד לסולידים שביננו. אני הייתי חייבת לטעום את הבטטה המתוקה.

Red Bean Bun

הזכרתי כבר את ממרח השעועית האדומה שנקרא "אנקו" ולמעשה מחליף את ממרח השוקולד שלנו ושל מרבית העולם. כנראה שלחמניית הבאן המאודה והרכה שממולאת בממרח השעועית המתוק היא הפיתה עם שוקולד של ילדי יפן.

Sweet Potato

היפנים משוגעים על בטטה במתוקים שלהם וכמה שזה נשמע לנו בזארי גם אתם הולכים להתמכר. הבטטה המתוקה מתערבבת עם חמאה, חלב, ביצים וסוכר והופכת לפאי, פודינג, עוגות, עוגיות, קרמים וגלידה. אחרי שניסיתם את אחד הממתקים האלו, עלו שלב ועברו לבטטה הסגולה.

popcorn in flavors

אתם תלמדו כבר להכיר את הריח שמופיע קילומטר לפני מכונת הפופקורן, ריח מתקתק, חזק ומטריף. אחרי כמה דקות של הליכה תגלו את הפופקורן בטעמים וצבעים כמו שלא הכרתם. כמו כל דבר אצל היפנים זה מתחיל בטעמי תות ושוקולד לבן ומסתיים בטעם סויה, פלפל שחור וקארי.

Crepes

כנראה אוכל הרחוב המתוק הכי פופלרי ביפן. צבעונים ומוגזמים, עמוסי תוספות, פירות, גלידות, קרמים וקצפות. בכל מקום לממכר קרפים, תמצאו חלון ראווה גדול וצבעוני שמציג מנות "מזויפות" מפלסטיק, כשבמציאות הן מגיעות מגולגלות.

Colorful cotton candy

הענן הענק של צמר הגפן המתוק רוכב לו על טרנד היוניקורן, שמאפיין את צבעי הקשת הפסטלים במאכלים. בשביל לזכות לאחוז, להצטלם ולטעום אותו, תצטרכו להגיע לרחוב הראשי בהרג'וקו, טאקשיטה, לקחת מספר ולעמוד בתור לחנות-מפעל המתוקה בקומה השנייה. (Totti Candy Factory‬)

Chef Patisserie

האחרון הוא דווקא ההפך מקינוחים יפנים, אבל להיות בטוקיו ולא לנסות קינוחי שף בינלאומיים במחירים מצחיקים זה פשע. בטוקיו תמצאו נקודות מכירה של הקונדיטורים הכי, אבל הכי טובים בעולם כמו Dominique Ansel ו- Pierre Hermé וגם קונדיטורים יפנים שהתוצרים שלהם מיישרים קו עם פריז כמו Hidemi Sugino


Recent Posts
bottom of page