top of page

מתכונסטאר | הבולונז שלי

אני חולה על בולונז, באמת שמדובר באחד מפלאי תבל המשלבים בין פחמימה לבשר ויוצרים מנה סופר משביעה שעל אף היותה כבדה אי אפשר להפסיק לאכול וכל אכילה מסתיימת לפחות אצלי בסיבוב שני.

בולונז שלי

מה צריך למנה זוגית:

1/2 חבילת ספגטי, אני משתמשת בברילה מס 3 או 5

500 גרם בשר בקר טחון טרי (עם שומן יותר טעים אבל אפשר גם בלי)

שמן זית

1 בצל קצוץ לקוביות דקות

1 גזר קצוץ לקוביות דקות

3 שיני שום גדולות מעוכות ופרוסות דק

1 כף סויה

1 כפית סוכר

יין אדום לפי העין והטעם

1 צנצנת רוטב פאסטה חלק של MUTTI

1/2 חבילת בזיליקום טרי

מלח/פלפל

טיפים חשובים:

* כשזה טרי מהאש זה הכי טעים. גם הספגטי וגם הרוטב.

* הרוטב ממתין לספגטי ולא אחרת. אל תתנו לספגטי להתקשות בצד.

* "השילוש הקדוש" לבולונז האיטלקי הוא בצל-גזר-סלרי, הקוביות הקטנות הן ה"ראגו" הבסיסי לרוטב הקלאסי, במתכון שלי לא שמתי סלרי, סתם בגלל שהוא פחות זמין לי במקרר. אתם יכולים להוסיף.

* חוץ מספגטי, בשר ורוטב הפאסטה תרשו לעצמכם לשחק ולעוף. אין יין? לא רוצים גזר? לא רוצים סוכר? הבזיליקום בא לכם מקולקל? עדיין יצא לכם ספגטי בולונז.

1. במחבת גדולה מחממים שמן זית ברוחב לב.

2. מוסיפים את הבצל להזהבה ואת שיני השום.

3. מוסיפים את קוביות הגזר הקטנטנות ואם רוצים זה הזמן לפרוסות הסלרי גם מערבבים ונותנים להם להתרכך ולתפוס צבע 5-10 דקות.

4. מוסיפים את הבשר הקצוץ, מפוררים כמה שיותר עם מזלג וממתינים שישנה את צבעו לחום לחלוטין.

5. אם הבשר מגיר נוזלים ממתינים שיתאדו, לא להשאיר את המים ברוטב, זה פוגם בטעם.

6. מתבלים את הבשר בכף סויה וכפית סוכר שמקרמלים אותו ומעמיקים טעמים ומערבבים שתי דקות.

7. שופכים לפי העין יין אדום מכל סוג שהוא, בערך 1/3 כוס, היין צריך לתת ארומה ולא להשתלט על הטעם.

8. לבסיס שהתקבל מוסיפים את צנצנת הרוטב המוכן והחלק, מערבבים היטב ומבשלים לאיחוד טעמים כ-30 דקות. זה גם הזמן לטעום ולהוסיף מלח/פלפל לפי הטעם. קחו בחשבון שהסויה המלוחה והסוכר כבר איזנו את טעמי הבסיס, ולפאסטה יש איזון טעמים ממש טוב לעומת רסקים שהופכים את הרוטב למתוק מידי או עגבניות טריות שעלולות להפוך אותו לחמוץ מידי.

9. בזמן הבישול, קורעים ביד את עלי הבזיליקום הטריים, וזורקים לסיר.

-איטלקי אמיתי יהרוג אותי, כי בולונז אמיתי אמור להתבשל לפחות 3 שעות, אבל זה ממש טעים גם ככה-

10. מכינים את הספגטי לפי הוראות היצרן כמובן שיהיה אל דנטה ולא מושי וישר זורקים לסיר הרוטב לערבוב אחיד שהכל מצופה היטב, זה הזמן להגיש מתחתית הסיר כי הבשר מתחבא שם.

-Bon Appetit-


Recent Posts
bottom of page